1. اخبار استان
  2. هیچ‌گونه اُفت فشاری در شبکه آبرسانی زنجان وجود ندارد

کد خبر: 5588

هیچ‌گونه اُفت فشاری در شبکه آبرسانی زنجان وجود ندارد

 

هیچ‌گونه اُفت فشاری در شبکه آبرسانی زنجان وجود ندارد

نبود قطعی آب در تابستان، دلیل بر عدم صرفه‌جویی شهروندان نیست

 

 

 

 

 

 

مدیر آب و فاضلاب شهریِ شهرستان زنجان با بیان این که هیچ‌گونه اُفت فشاری در شبکه آبرسانی زنجان، وجود ندارد، گفت: طبق آئین‌نامه سازمان، فشار متعارف آب، بین ۲ تا ۳ بار است که این فشار در تمام مناطق استان به‌ویژه شهرستان زنجان، تامین شده و امکان افزایش فشار آب، وجود ندارد چرا که این امر سبب شکستگی شبکه آب، تخریب آسفالت محلات و قطعی چندساعته آب جهت تعمیر محل شکستگی بوده و علاوه بر معطلی ساکنین، هزینه‌های اضافی در پی دارد.

داود رستمخانی در گفت‌وگو با “همدلی‌زنجان”؛ در خصوص پایین بودن فشار آب در ساختمان‌های با طبقات بالا، اظهار کرد: ساختمان‌های با طبقات بالا باید نسبت به تعبیه مخزن آب، اقدام کنند که متاسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی شرکت آبفا و مهلت ۱۵ روزه به ساختمان‌های دارای بیش از ۲ طبقه، اقدام به این کار نکرده‌اند که موجب فشار پایین و عدم رسیدن آب به طبقات بالا شده است.
وی با اشاره به کیفیت مطلوب آب شُرب زنجان، افزود: تصفیه‌خانه شهرستان زنجان، جزء تصفیه‌خانه‌های مجهز کشور بوده و از نظر کیفیت در سال گذشته، رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.
رستمخانی با بیان این که تمام مناطق کشور با بحران جدی آب، روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال‌های قبل، در شرایط سختی قرار داشتیم و به نوعی مدیریت شد که آب هیچ یک از مناطق، قطع نشد اما در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی، تابستان را به سختی به سرانجام خواهیم رساند. لذا نبود قطعی آب در تابستان، دلیل بر عدم صرفه‌جویی شهروندان نیست.
مدیر آب و فاضلاب شهریِ شهرستان زنجان با اشاره به این که صرفه‌جویی در مصرف آب، نیازمند فرهنگ‌سازی است، ابراز کرد: در این راستا اقداماتی مانند سخنرانی معاونین، مدیران و کارشناسان آبفا در مساجد، تبلیغات در مدارس و مراکز آموزشی و تبلیغات در نمازهای جمعه و سایر تجمعات، انجام می‌شود که در صورت رعایت شهروندان تا پایان تابستان نیز قطعی آب نخواهیم داشت.
وی با اشاره به مشارکت با بخش خصوصی به دلیل وضعیت نامطلوب اعتبارات عمرانی، گفت: طی قراردادی به ارزش ۳۱ میلیارد تومان اعتبار، شبکه فاضلاب شهرستان زنجان از طریق فاینانس در حال اجراست که بر این اساس باید ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مدت ۲ سال، اجرا و ۱۰ تا ۱۵ هزار انشعاب فاضلاب نیز نصب شود.
رستمخانی، اضافه کرد: خوشبختانه حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب، نسبت به سنوات گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پوشش ۲۵ هزار هکتاری آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی استان زنجان
خبر قبلی
دومین جشنواره روستای استان زنجان از فردا آغاز به کار می کند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست