1. اخبار استان
  2. هیچ گونه مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است

کد خبر: 10667

هیچ گونه مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از شروع طرح تنفس جنگل در سراسر کشور هیچ گونه مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است.

به گزارش همدلی‌زنجان، فریبرز غیبی با بیان این که از شروع طرح تنفس جنگل در سراسر کشور هیچ گونه مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است گفت: بر اساس دستورالعملی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادر شده، افرادی که در مستثنیات خود درختانی از نوع گونه جنگلی دارند برای قطع  آن درخت باید از منابع طبیعی و آبخیزداری استان خود مجوز قطع دریافت کنند.

وی افزود: اخیرا تصاویری مبنی بر قطع درختان جنگل های ارسباران در فضاهای مجازی منتشر می شود که با بررسی های چند روزه سازمان جنگل ها و سازمان جهاد کشاورزی مشخص شد که طرح اصلاح باغات در این جنگل ها انجام می شود .

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در طرح اصلاح باغات درختانی که در معرض آسیب می باشند سر شاخه بری می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به این که مردم می توانند با مشاهده هرگونه خودروی حامل چوب های قطع شده به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پس از دریافت گزارش های مردمی در اولین فرصت محموله خودرو را شناسایی و در صورت قاچاق بودن الوار آن را ضبط و به نفع دولت مصادره می کنند.

غیبی با بیان این که برای زراعت چوب در کشور نیز تمهیداتی اندیشیده شده است اظهار داشت: به منظور جلوگیری از قطع درختان بی رویه زراعت گونه های مختلف چوب همانند چنار، صنوبر، اوکالیپتوس و … را مدیریت خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا پایان امسال طرح بوم سازگان ایرانی در منطقه ایران تورانی اجرا می شود.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای دیگر مناطق جنگلی مثل ارسباران، خلیج فارس – عمانی، نیز برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به ایجاد نوار سبز در جنوب کشور اشاره کرد.

وی اظهار داشت: امسال ۷۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه جنگل های خارج از شمال مصوب شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با مشارکت مردمی و وزارت نفت  به زودی در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از نوار ساحلی جنوب کشور طرح توسعه جنگل اجرا خواهد شد.

غیبی، دیم، دام مازاد و سوخت را سه عامل اصلی از بین رفتن جنگل های کشور برشمرد و گفت: هر چه قدر چرخ ها و زنجیره های غذایی در اکوسیستم جنگلی بیشتر باشد تنوع زیستی و پایداری اکوسیستم هم افزایش می یابد.

وی تهیه و تحویل تنورهای گازی و آبگرمکن های خورشیدی به روستاییانی که امکان دسترسی به سوخت ندارند را از اقدامات مهم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد و گفت: این طرح هر ساله در راستای جلوگیری از قطع بی رویه درختان توسط جوامع محلی که برای تهیه سوخت اقدام به سرشاخه بری می کنند در کشور اجرا می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فعالیت ۹۵۰ دستگاه کمباین در مزارع کلزا و گندم استان زنجان
خبر قبلی
رئیس کل بانک مرکزی: از سال ۱۳۵۰ تاکنون ارزش پول ملی ۳۵۰۰ برابر کاهش یافته
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست