1. اخبار استان
  2. واحدهای صنعتی باید به جای آب چاه از پساب، استفاده کنند

کد خبر: 4600

واحدهای صنعتی باید به جای آب چاه از پساب، استفاده کنند

واحدهای صنعتی باید به جای آب چاه از پساب، استفاده کنند

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه روزانه مقدار زیادی پساب تصفیه‌ شده، روانه زنجانرود شده و به هدر می‌ رود، گفت: باید سیاستگذاری و راهکار‌های لازم برای استفاده از این آب در صنایع، اتخاذ شود تا واحدهای صنعتی برای آب مصرفی خود به جای حفر چاه از پساب استفاده کنند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش‌ امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه بحران آب، یکی از چالش‌ برانگیز ترین مسائلی است که در حوزه اجتماعی در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: منابع آبی باید به صورت صحیح، مدیریت و مصرف شده و اقدامات و هزینه ‌های لازم صورت پذیرد تا از بحران شدید آب، پیشگیری شود. به طوری که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان باید نسبت به تصمیم ‌گیری گزارش های ارائه ‌شده توسط دستگاه ‌های اجرایی و تعریف چهارچوب لازم برای مطالبه نتایج اقدامات، اقدام نماید.
وی با اشاره به اینکه ورودی آب مصرفی در شهر زنجان ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه است، افزود: با توجه به برنامه‌ ریزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان نسبت به تصفیه ۸۰ درصد از ورودی آب مصرفی در هنگام تکمیل تصفیه‌ خانه، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان باید سیاستگذاری لازم در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای دسترسی به پساب تصفیه‌ شده جهت توسعه صنعت استان و جلوگیری از هدررفت آن را انجام داده و رویکرد ستاد بر این محور باشد.
درویش ‌امیری با بیان اینکه بحران آب در کشور ناشی از ۲ مشکل می ‌باشد، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل بحران آب، کمبود بارش و دیگری، نبود تعهد در مدیریت منابع آب است. لذا باید در این بحران خشکسالی به ‌گونه‌ ای تصمیم ‌گیری و عمل شود که کشور، حداکثر تا ۱۰ سال آینده از این بحران خارج گردد. البته علیرغم نبود مشکلات مالی و وضعیت مناسب اقتصادی کشور در گذشته، فرصت‌ های طلایی در این خصوص از دست رفته و اقدامات مناسبی صورت نگرفته که باید با دقت و توجه، نسبت به برآورد میزان هدررفت آب و پساب که بخشی نیز به دلیل فرسودگی شبکه‌ های آبرسانی است، اقدام شود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه چند نکته در راستای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی در مساله آب، باید دنبال شود، تصریح کرد: اکنون ۴۲ درصد مناطق مسکونی شهر زنجان به شبکه فاضلاب شهری متصل است که شرکت آب و فاضلاب شهری استان باید تلاش نماید تا فاضلاب تمام مناطق استان، به ‌ویژه شهر زنجان به شبکه فاضلاب شهری، متصل شود. همچنین این شرکت باید زمان ‌بندی اجرای این طرح را تدوین و موانع موجود در اجرای طرح را جهت بررسی و رفع به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اعلام نماید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بالا آمدن آب ‌های سطحی، مشکلی جدی برای شهر زنجان به بار آورده که در این رابطه باید تصمیم ‌گیری و اقدام لازم صورت گیرد، ابراز کرد: در خصوص رهاسازی فاضلاب تعدادی از ساکنین شهری نیز شرکت آب و فاضلاب باید تدابیر و برنامه‌ های لازم برای تعیین تکلیف و جلوگیری از این امر را انجام دهد.
درویش‌امیری در خصوص آب شُرب روستایی، گفت: در صورت تامین آب شُرب روستایی در فصل تابستان با برنامه ‌ریزی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، باید امکانات، خدمات و ماشین ‌آلات همه دستگاه‌ ها برای این امر، اختصاص یابد. همچنین دفتر امور روستایی استانداری نیز ابلاغ نماید تا اولویت مصرف اعتبارات دهیاری ‌ها، تامین آب شُرب روستاها باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
روابط عمومی، تلفیق علم با ذوق و هنر است
خبر قبلی
کاداستر در سطح ۱۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان انجام می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست