1. اخبار استان
  2. واقعیت‌های کرونا در زنجان…!

کد خبر: 14529

واقعیت‌های کرونا در زنجان…!

آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان روند افزایشی دارد، به گونه ای که ثبت عدد ۴۴ ابتلای مثبت به صورت رسمی بالاترین آمار ثبت شده استان طی این مدت بوده و به نظر می رسد باید آماده اعلام آمارهای بالاتری باشیم.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اما به نظر می رسد واقعیت های بسیاری در خصوص بیماری کرونا وجود دارد که نیازمند بررسی و تحلیل بیشتری است. از اینرو برخی از ابعاد واقعی این موضوع از نظر اذهان عمومی به دور مانده است.

اگر از سطح کلان بخواهیم برخی از واقعیت ها را مطرح کنیم، نخست اینکه حسن روحانی، رئیس جمهور سخن بسیار مهمی به نقل از معاون وزیر بهداشت گفت که این واقعیت گویای ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه به بیماری کرونا است.

در خانه ماندن و اقدامات و رویکردهای کنترلی نیز در راستای واقعیت های بهداشتی و درمانی و ظرفیت های این حوزه برای پذیرش بیماران به نسبت مراجعین است.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیش از یک هزار نفر در خصوص این بیماری در استان زنجان بستری شده اند و آخرین آمار ابتلای بیماران کرونایی مثبت اعلام شده در استان تا یکم فروردین ماه سال ۹۹ به تعداد ۳۳۱ نفر اعلام شده است.

این دو عدد گویای یک واقعیت مهم است. واقعیت نخست اینکه هم اکنون یک هزار نفر بیمار بستری در استان داریم که این عدد تا یک ماه آتی قطعا روند افزایشی خواهد داشت و امکان دارد حتی چند برابر هم بشود.

از این عدد هزار نفر فعلا ۳۳۱ مبتلا به بیماری کرونا در استان ثبت شده است و یقینا این آمار تا آخر فروردین ماه بسیار بیش از این و حتی ممکن است به مرز یک هزار و یا بیشتر نیز برسد!

واقعیت دیگر نیز این است که مطابق با گزارش برخی از مردم ومخاطبان، تمامی افرادی که مشکوک به کرونا و یا مبتلا هستند بستری نمی شوند و تعدادی در قرنطینه خانگی می روند که این افراد نیز در آمار رسمی اعلام نمی شوند.

در روزهای ابتدایی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، تنها چند استان آمار کرونایی نداشتند که یکی از آن ها استان زنجان بود. حتی یکی از دفاعیان مقامات استانی در این خصوص این بود که وقتی کرونا در چین بود، زنجان جزو استان های نخست بود که ستاد مربوط به آن را تشکیل داده بود و اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

این ادعا در حالی مطرح شده که امروز استان زنجان با روند شتابان شیوع این بیماری در بین استان هایی قرار دارد که به نسبت جمعیت جزو ۱۰ تا ۱۱ استان نخست کشور در شیوع این بیماری است!

چرا باید استانی که در ابتدا آمار کرونایی نداشت به یکباره روند صعودی بسیار بالایی بگیرد، این در حالی است که استان بوشهر نیز همچون زنجان جزو استان های آخری بود که خبر شیوع بیماری در آن رسانه ای شد اما آمار این روزهای بوشهر گویای شرایط کنترلی در این استان است!

یکی از مسائلی که این روزها رسانه ای شد، این بود که یک شهروند چینی(اهل ووهان، منطقه شیوع کرونا در جهان) از کارگران یکی از واحدهای تولیدی زنجان(سرمایه چینی) بوده که در یکی از شهرهای کشور بستری شده بوده و زمان بستری آن نیز اوایل بهمن ماه بوده است. این موضوع رو یکی از رسانه های خارجی فارسی زبان مدعی شده بود که توسط این شرکت با ارائه مدارکی تکذیب شد.

با درک این واقعیت که متخصین حوزه پزشکی اطلاعاتی در خصوص این بیماری ندارند و در بسیاری از مواقع نمی توان رویکردها و داروهای موثر تجویز کرد. اما دولت و مسئولان استانی رویکردهای ضد و نقیض زیادی در این خصوص از خود نشان داده اند که در بسیاری از موارد موجب سلب اعتماد عمومی شده است.

به نظر می رسد هرچند مسئولان مستمر تاکید بر در خانه ماندن دارند، اما عملا خود نیز چه به صورت نرم افزاری و چه سخت افزاری و با توسط به قوه قهریه اقدامات عملیاتی در خصوص برخی مصوبات م تصمیمات خود نداشتند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان به ۳۶۶ نفر رسید
خبر قبلی
اوقات شرعی امروز زنجان/ فروردین ۹۹
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست