1. اجتماعی
  2. ورود ۲۱۳ هزار پرونده به مراجع قضایی استان طی سال ۹۵

کد خبر: 1240

ورود ۲۱۳ هزار پرونده به مراجع قضایی استان طی سال ۹۵

ورود ۲۱۳ هزار پرونده به مراجع قضایی استان طی سال ۹۵

 

 

 

معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان به آمار ورود پرونده به مراجع قضایی استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۲۱۳ هزار پرونده به مراجع قضایی استان وارد شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان، مهدی خسروی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورود پرونده به مراجع قضایی استان در سال ۹۴ به میزان ۲۰۷ هزار فقره بوده است، اظهار کرد: این میزان تعداد کل پرونده های وارد شده بوده است که ورود خالص پرونده ها نیز در سال ۹۴ به میزان ۷۵ هزار فقره و در سال ۹۵ نیز ۷۷ هزار فقره بوده است.

وی با بیان اینکه فرایند رسیدگی با پرونده های قضایی به سمت تمام الکترونیکی شدن حرکت می‌کند، افزود: برای اجرای این فرایند به طور کامل نیازمند شهروند الکترونیکی هم هستیم.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان میزان رشد پرونده های قضایی استان را نسبت به میانگین کشور مناسب ارزیابی کرده و یادآور شد: سال گذشته میزان ورودی پرونده های مراجع قضایی و شورای حل اختلاف این استان با افزایش ۲ درصدی نسبت به سال ۹۴ همراه بوده است.

وی ادامه داد: رسانه ها، صاحبان تریبون، فعالان اجتماعی و تشکل های مردم نهاد در مسئله فرهنگ سازی در سطح جامعه تاثیر بالایی دارند.

خسروی با بیان اینکه شمار خروجی و مختومه شدن پرونده ها در دادگستری زنجان نزدیک به میزان پرونده های ورودی به آن است، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش شعبه های تجدید نظر کیفری هستیم که این اقدام برای جلوگیری از اطاله دادرسی و طولانی شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده ها انجام شده است.

معاون برنامه ریزی دادگستری استان زنجان با بیان اینکه با فراهم کردن امکان ابلاغ الکترونیکی، سرعت در روند دادرسی چشمگیر بوده، گفت: این امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی برای وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، افراد حقیقی و حقوقی را فراهم کرده است.

وی گفت: صرفه جویی در زمان دادرسی، کاهش اتلاف وقت نیروی انسانی، سرعت و دقت در امور از جمله مزایای مهم اجرای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی است.

خسروی به رفع مشکلات معمول در ابلاغ کاغذی و شفاف سازی در ابلاغ الکترونیکی و اهمیت بالای آن اشاره کرد و افزود: علاوه بر درگاه ابلاغ الکترونیکی که از طریق اینترنت امکان پذیر است، متقاضیان می توانند به دادگاه های بخش و دفاتر خدمات قضایی استان مراجعه و ثبت نام کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان هفتمین شهر پرتراکم کشور به نسبت جمعیت استان
خبر قبلی
۴۴ درصد از پست های دادگستری استان بلاتصدی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست