1. اجتماعی
  2. وزارت دفاع و اقتصاد در چنگ زنجانی‌ها

کد خبر: 1725

وزارت دفاع و اقتصاد در چنگ زنجانی‌ها

 

وزارت دفاع و اقتصاد در چنگ زنجانی‌ها

دولت دوازدهم رنگ و بوی زنجانی می‌گیرد

 

 

 

زنجان یکی از استان‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی سهم قابل قبولی از تصدی در وزارتخانه های کشور نداشته و به نظر می رسد دولت دوازدهم می تواند پایانی بر سال های بی سهمی از ارکان قدرت در وزارتخانه های مهم کشوری باشد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، طی ماه‌های گذشته یکی از سایت‌های اقتصادی کشور لیستی از سهم استان‌های کشور از وزارتخانه ها طی سال های بعد از انقلاب اسلامی منتشر کرد که زنجان جزو معدد استان هایی بود که هیچ سهمی از وزارتخانه‌های کشور نداشت.

هر چند این لیست با خطاهایی مواجه بود اما در شکل کلی آن بر این واقعیت تلخ تاریخی برای زنجان صحه گذاشت که زنجان سهم قابل قبولی از قدرت در کشور نداشته و شاید یک دلیل عمده محجوریت امروز زنجان این واقعیت تلخ تاریخی باشد.

به نظر می رسد این سایت تحلیلی و اقتصادی فراموش کرده بعد از انقلاب وزارتخانه‌ای به نام برنامه و بودجه وجود داشت که بین سال‌های ۶۴ تا ۶٨ مسعود روغنی زنجانی وزیر آن بوده است. البته نگارنده بر پایه اطلاعات یک منبع موثق کشوری این موضوع را طرح می کند و اطلاعات این سخان در فضاهای معتبر همچون ویکیپدیا نیز قابل بازیابی نیست.

در حالی حکم تنفیذ ریاست جمهوری در ۱۱ مرداد ماه توسط مقام معظم رهبری انجام شد طی روزهای گذشته حرف و حدیث در خصوص نفرات کابینه بسیار زیاد بود. در همین حین جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور در توئیتی از حضور برخی از اعضای کابینه یازدهم در دولت دوازدهم خبر داد که در بین این افراد نام وزیر بهداشت، راه و شهرسازی و نفت به چشم می خورد.

اما در این بین چشم زنجانی‌ها به کابینه دولت دوازدهم خشک شده تا ببینند زنجانی‌هایی که برای حضور در کابینته نامزد هستند چه سرنوشتی خواهند داشت. امیر سرتیپ حاتمی برای وزارت دفاع، محمد نهاوندیان برای وزارت اقتصاد و همچنین جمشید انصاری به عنوان ریاست سازمان اداری-استخدامی کشور سه ضلع مثلت زنجانی‌ها در هرم قدرت دولت دوازدهم پیش‌بینی شده‌اند.

حضور جمشید انصاری که قطع به یقین بوده اما مطرح شدن وی برای وزارت آموزش و پرورش نیز طرح شده بود که به نظر می‌رسد وی در ریاست سازمان اداری-استخدامی کشور ماندگار باشد. اما حضور امیر سرتیپ حاتمی در وزارت دفاع و نهاوندیان در وزارت اقتصاد نیز بسیار جدی است.

این جدیت برای تصدی این وزارتخانه مطابق پیش‌بینی‌ها بیش از ۸۵ درصد بوده و توسط یک منبع موثق نیز تایید شده که البته تا صدور حکم نهایی قطعی نیست. هر چند هیچ چیز تا دقیقه ۹۰ نهایی نیست اما حضور زنجانی‌ها در کابینه حسن روحانی بسیار پررنگ پیش‌بینی می‌شود و دولت دوازدهم برای زنجانی‌ها می‌تواند یک دولت ماندگار باشد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برداشت بیش از ۴۵ هزار تن جو در استان زنجان
خبر قبلی
زنجان جزو سه استان بدتر در تشکل های اقتصادی کشور!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست