1. اخبار استان
  2. وزیر بهداشت: آینده پزشکی دنیا غیردارویی است

کد خبر: 22991

وزیر بهداشت: آینده پزشکی دنیا غیردارویی است

مرکز جامع سلول‌های بنیادی سلطانیه کلنگ زنی شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه آینده پزشکی دنیا غیردارویی و مبتنی بر استفاده از سلول های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری ها خواهد بود، گفت: مرکز جامع سلول‌های بنیادی سلطانیه، مرکزی فراملی در درمان بیماری‌ها است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ بهرام عین اللهی در آیین کلنگ‌زنی مرکز جامع سلول‌های بنیادی در شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: اجرای پروژه در مناطقی با سبقه تاریخی اهمیت دوچندانی دارد، افزود: زنجان استانی با خیران بسیار است. مردم بایستی در ساخت کشور کمک کنند و این همان کاری است که خیران زنجانی انجام می‌دهند. سلول‌های بنیادی در علوم پزشکی که عمری سه دهه‌ای دارد، تاثیر زیادی در امور درمانی دارد.

وی با بیان اینکه تا موج بعدی بیماری ۶ تا ۸ هفته زمان داریم که این فرصتی طلایی برای تسریع در واکسیناسیون عمومی است، افزود: برای تکمیل واکسیناسیون نیاز به کار تمام وقت و فعالیت حداقل دو شیفته مراکز واکسیناسیون داریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از آغاز درمان بیماری‌های قرنیه با سلول‌های بنیادی در حدود ۲۰ سال گذشته است، تصریح کرد: ۲۰ سال قبل این نوع درمان بر روی جانبازان را آغاز کردیم که تحول عظیمی در این زمینه ایجاد شد و با ایجاد مرکز رویان در کشور، ایران جزو پنج کشور صاحب دانش سلول‌های بنیادی در جهان شد.

عین‌الهی یادآور شد: در آینده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل دیابت، بیماری‌های چشمی، کبدی و … از مراکز جامع سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود و با استقرار چنین مرکزی در مناطق تاریخی، در آینده شاهد فعالیت مرکز به صورت فراملی خواهیم بود.

وزیر بهداشت  با بیان اینکه در زنجان عمدتا دانشجویان رشته های علوم پزشکی با علاقه فراوان در واکسیناسیون مشارکت دارند، اظهار کرد: روز گذشته رکورد واکسیناسیون کشور با تزریق یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز شکسته شد و امیدواریم که این تعداد در روزهای آینده افزایش قابل توجهی یابد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فوق تخصص ریه: تزریق دز یادآور واکسن کرونا ضروری است
خبر قبلی
دستگیری اعضای باند سارقان طلا در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست