1. اخبار استان
  2. جایگاه فوتبال استان زنجان افت محسوسی داشته است

کد خبر: 20885

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان:

جایگاه فوتبال استان زنجان افت محسوسی داشته است

افراد غیرمتخصص و گاها ناکارآمد در فوتبال زنجان ورود پیدا می کنند

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان با بیان اینکه ورزش استان دارای سابقه درخشان در کشور است، گفت: جایگاه فوتبال استان زنجان در سال های اخیر افت محسوسی داشته است. شهرستان های زنجان ظرفیت های خوب فوتبالی دارند اما زنجان نتوانسته نتایج خوبی در فوتبال کشور کسب کند.

منصور حسنی‌کمال در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان، با اشاره به اینکه مشکل فوتبال زنجان زیرساختی است، اظهار کرد: در فوتبال استان زنجان همدلی وجود ندارد. یکدیگر را به جای حمایت تخریب می کنیم. با این فضا فوتبال استان زنجان به جایی نمی رسد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی فوتبال زنجان نیازمند همدلی و حضور بزرگان و پیشکسوتان و به عنوان مشاور و حامی است، افزود: جوانان به عنوان موتور محرکه توسعه فوتبال زنجان هستند و باید از طرفیت جوانان بهره لازم را برد. مشکلات فوتبال زنجان به لحاظ ساختاری باید آسیب شناسی شود. آموزش، منابع مالی، تعامل با شهرستان ها و پایتخت و سایر نهادها باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان با بیان اینکه فوتبال استان زنجان می تواند به روزهای اوج خود برگردد، خاطرنشان کرد:  باشگاه ها به دلیل مشکلات زیاد برنامه مناسب برای آموزش، گردهمایی، تحقیق علمی و… به صورت شایسته و موثر ندارند. در باشگاه داری فوتبال زنجان، پروسه واگذاری باشگاه های ورزشی به صورت تخصصی و اصولی انجام نشده و در اختیار افراد آموزش ندیده و غیرمتخصص قرار گرفته است و تیم ها نتوانسته اند زمین مناسب و امکانات لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه افرادی از حوزه های نامرتبط وارد فوتبال زنجان شده اند، تاکید کرد: حضور افراد غیرمرتبط به فوتبال زنجان آسیب وارد کرده به سطح باشگاه داری و تیم داری فوتبال زنجان اسیب زده و موجب فرصت سوزی زیادی شده است.

حسنی‌کمال با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات مالی زیادی در باشگاه داری خصوصی وجود دارد که فوتبال پایه استان زنجان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، اظهار کرد: این شرایط موجب تعطیلی باشگاه ها می شود. تامین هزینه های آموزشی یکی از مشکلات باشگاه داران به ویژه در بخش پایه است. بخشی از هزینه های مدرسه فوتبال توسط اولیای بازیکنان و.. تامین می شود.

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان با اشاره به اینکه باشگاه ها به دلیل مشکلات زیاد که دارند برنامه مناسب فرهنگی، آموزشی، تحقیقات علمی و… ندارند، گفت: در سطح استان بیشتر شاهد تیم داری هستیم تا باشگاه داری و در سطح باشگاه های محلی در پروسه واگذاری اماکن ورزشی خوب عمل نشده است. تیم های ریشه دار به دلیل مشکلات مالی دارای زمین مناسب برای تمرین و مسابقه نیستند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان باید تمرکز خود را صرفا به تیم های بزرگسال نگذارد و به سنین نوجوانان و جوانان نیز توجه کند، افزود: به منظور بررسی مشکلات فوتبال استان با حضور مدیران اداره کل ورزش و جوانان، دلسوزان و فعالان این حوزه در هیئت فوتبال جلساتی برگزار و برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

 

افراد غیرمتخصص و گاها ناکارآمد در فوتبال زنجان ورود پیدا می کنند

حسنی‌کمال با بیان اینکه کمبود اعتبارات از مهم ترین مشکلات فوتبال استان زنجان است، اظهار کرد: در سال های اخیر اقدام مناسب و روریکرد کارشناسی در خصوص جذب سرمایه گذار و اسپانسر و جذب بودجه از محل های متعدد صورت نگرفته است. افراد غیرمتخصص و گاها ناکارآمد در فوتبال زنجان ورود پیدا می کنند که جای تاسف دارد. این حوزه نیازمند افراد خاک خورده است. استان زنجان در تمامی رشته های ورزشی غیر از فوتبال قهرمانان ملی و بین المللی داشته است.

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان گریزی به حضور تیم فوتبال شهاب زنجان در گذشته و لیگ یک کشور زد و گفت: شهاب زنجان وقتی در لیگ یک بود شور و هیجان در زنجان در بین مردم به ویژه در مناطق پایین زیاد بود. علاقه مندی زیادی ایجاد شده بود. مردم احساس شادی داشتند. متاسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولان تیم فروخته شد. هرمسئولی نیز سکان دار ورزش استان شد فوتبال اهمیتی زیادی در برنامه ها نداشت و در اولویت های بعدی قرار گرفت. حتی ما وقتی در لیگ سه کشور بودیم با استاندار زنجان جلسه داشتیم و قول هایی که دادند عملی نشد.

شهاب را با هزینه شخصی اداره می کنم

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ مجدد تیم شهاب زنجان را احیا کردیم و انشالله بتوانیم شهاب را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم، تاکید کرد: شهاب را با هزینه شخصی اداره می کنم و دفتر تیم هم در اسلام آباد قرار دارد. متاسفانه هیچ شخص و نهادی از شهاب زنجان حمایت نکرده است. از محل ۲ درصد مالیات به ورزش در استان زنجان به فوتبال زنجان هزینه نمی شود! این در حالی است که از شرکت های بزرگ زنجان همچون ترانسفو، سرب و روی و… برای تیم های استقلال ، پرسپولیس و تراکتورسازی هزینه می شود.اما ریالی برای فوتبال زنجان هزینه نشده است. مسئولی که دلسوز باشد به فکر فوتبال استان باشد وجود ندارد.

پول جوانان استان زنجان چرا باید به جای دیگر برود!

حسنی‌کمال یادآور شد: این پول که برای مردم استان زنجان کجا می رود. پول جوانان استان زنجان چرا باید به جای دیگر برود. مگر زنجان باشگاه ندارد مگر جوان ورزشکار ندارد. مگر زنجان نیازمند تیم فوتبال نیست. تیم های محلات قبلا در محلات پایین شهر بسیار بود اما الان هیچ چیز نیست. اولیا می گویند مگر زنجان فوتبال دارد!

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان با بیان اینکه خوشبختانه با استعدادیابی در مناطق پایین زنجان توانستیم بازیکنان خوبی را استعدایابی کنیم، اظهار کرد: ما در تیم های پایه، امید و بزرگسال موفقیت های خوبی کسب کردیم. برای لیگ یک و دو سه بازیکن معرفی کردیم. بدون حمایت و با هزینه شخصی. از هیئت فوتبال حتی یک لوح تقدیر به ما ندادند! مسئله اصلی مشکلات مالی است.

وی افزود: مدیری که ۱۰ شغله و مدیر پروازی است مشکلات فوتبال زنجان را پیگیری نمی کند. ما از روی علاقه شخصی کار کردیم. دفتر شهاب در اسلام آباد است و خوشحالم در آن منقطه فعالیت می کنم. متاسفانه حمایتی ندیدیم. با این حال انتظار داریم مسئولان از باشگاه ها به ویژه تیم های پایه حمایت کنند تا آینده فوتبال زنجان رشد کند.

 

استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان قول دادند اما حمایتی نشد!

حسنی کمال ادامه داد: بازیکن زنجانی در لیگ برتر و لیگ یک داریم. شهاب زنجان با بازیکنان بومی در لیگ سه حضور داشت. با سه سال تلاش و تنها با یک امتیاز موفق به حضور نشدیم. هیئت فوتبال ۵ میلیون تومان از تیم شهاب زنجان هزینه گرفته و مدعی شده خدمات داده است! حمایت که نکرده پول هم گرفته است. استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان قول دادند اما نه تنها حمایتی نشد حتی یک بار سرتمرین این تیم حاضر نشدند.

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان با اشاره به علاقمنتدی نوجوانان روستایی برای فوتبالیست شدن، تاکید کرد: نونهالان و نوجوانان از مناطق روستایی استان علاقه مند هستند فوتبالیست شوند. با کمک افراد بومی تیم هایی در آن مناطق ایجاد کردیم. اما تاکنون یک جلسه با حضور مسئولان نداشتیم. وقت گرفتیم مسئولان مشکلات خود را برای ما گفتند!

وی به انتخابات آتی هیئت فوتبال استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: مدیری که به هیئت فوتبال می رود باید برای برطرف شدن مشکلات فوتبال زنجان تلاش کند. هویت فوتبال زنجان و گذشته آن برای جوانان و علاقه مندان معرفی نشده است. باید فرد دلسوز، متخصص، با سابقه و متعهد و باانگیزه در هیئت فوتبال حضور پیدا کند. افراد ۱۰ شغله در هیئت فوتبال زنجان کارایی نخواهند داشت.

حسنی کمال در پاسخ به این سوال که هیئت فوتبال استان زنجان چه میزان اعتبارات دارد و شرایط مالی آن چگونه است، پاسخ داد: هیئت فوتبال استان در خصوص اعتبارات خود شفاف سازی نکرده و اعتبارات آن و مسائل مالی مشخص نیست. هزینه های زیادی برای برگزاری مسابقات از تیم ها می گیرند. باید این هزینه ها را نیز تعدیل کنند.

مدیرعامل باشگاه شهاب زنجان تاکید کرد: مردم از وضعیت فعلی فوتبال زنجان خسته هستند. در انتخابات هیئت فوتبال باید به کسی رای بدهند که فوتبالی است و انگیزه کار دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
موزه گیاهان دارویی زنجان در قاب تصویر + عکس
خبر قبلی
مراسم خاکسپاری محیط بانان شهید زنجان/تصویر فرزند شهید + عکس
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست