1. اجتماعی
  2. وظیفه نظارتی یا دخالتی در توسعه استان؟

کد خبر: 3120

وظیفه نظارتی یا دخالتی در توسعه استان؟

 

 

وظیفه نظارتی یا دخالتی در توسعه استان؟

وقفچی: جمع‌بندی انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش به بنده سپرده شده بود

 

 

اینکه امروز زنجان به عنوان یک استان مهم در کریدور ورودی شمالغرب کشور، بیش از هر زمانی نیازمند توسعه است، شکی نیست.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اما این توسعه نیازمند چه ابزار، مکانیزم ها و ظرفیت هایی بوده و حلقه های مفقوده در آن کدامند و نیازمند کدام رویکرد یکپارچه عناصر تصمیم‌گیر در این راستا هستیم؟ این موارد نیازمند بررسی و تشریح هستند.

اما در کنار تمام عواملی که محرک توسعه استان زنجان هستند، نقش نمایندگان مجلس غالبا مورد غفلت قرار گرفته و یا اگر به آن پرداخته شده، این پرداخت توام با تحلیل و بررسی کامل و دقیقی نبوده است. البته جایگاه نظارتی و نمایندگی مردم نیز در این راستا موجب شده غالبا نمایندگان تمایلی برای پاسخگویی مستمر به رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی نداشته باشند.

یکی از نمایندگان استان زنجان که همواره به رسانه‌ها پاسخگو بوده علی وقفچی؛ نماینده مردم زنجان و طارم بوده که برگزاری نشست های خبری حتی در مقاطع زمانی حساس و ارائه توضیحات به خبرنگاران رویکرد مستمر وی بوده که قابل تقدیر است.

بسیاری از کارشناسان و عمومی مردم، علی وقفچی رو نماینده ای دلسوز و پرانرژی برای پیگیری مسائل توسعه ای استان می دانند، در کنار این افراد، برخی گروه های اجتماعی از نخبگان به رویکردهای علی وقفچی ایراداتی را مطرح می کنند. این بخش هرچند این نماینده زنجان و طارم را در مجلس فرد دلسوز و پرکار توصیف می کنند، اما نحوه پیگیری، چانه زنی و مطالبه گری وی را نیازمند پختگی و حرفه‌ای‌گری بیشتری می‌دانند.

حتی برخی مدیران رویکرد مطالبه گری وی از وزارتخانه های دولت برای حوزه انتخابیه را نیازمند فعالیت کارشناسی بیشتر، رعایت برخی شاخص های اجتماعی اداری و مطالعاتی بالاتری توصیف می کنند تا خروجی پیگیری ها اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

هرچند تحلیل عملکرد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیازمند تحلیل های جداگانه ای است، اما اخیر به دلیل لغو مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان که به دخالت های دو نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی منتصب شد، علی وقفچی در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران به تمامی سوالات در این حوزه پاسخ داد.

این نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، به صورت کلیدی به تشریح مسائل پرداخت و در پاسخ به سوال همدلی زنجان، در خصوص وظیفه قانونی یک نماینده(قانونگذاری، نظارت بر تمام امور) و ورود به اناصابات دولتی، پاسخ داد: مجمع نمایندگان استان موضوع مدیر کل آموزشو پرورش را به بنده محول کردند و جلساتی با منتخبان فرهنگی استان در این راستا برگزار و ۵ گذینه برای تصدی مدیرکلی آموزش و پرورش به وزارتخانه معرفی شد و در نامه عنوان شد که از بین ۱۵ هزار فرهنگی استان، یک نیروی بومی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه هر نماینده ای در خصوص انتصاب مدیری که مربوط به کمیسیون خود بود وظیفه داشته است، افزود: به عنوان مثال انتصاب مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مربوط به کمیسیون صنایع بوده است و آموزش و پرورش نیز هرچند به کمیسیون خاصی مربوط نبوده به بنده محول شد که اعلام نظر کنیم. وظیفه‌ام این بود دخالتم در این بخش پررنگ‌تر باشد. خواسته همه فرهنگیان این بود. یک نفر هم از حضور گزینه دولت راضی نبود. آنچه که بنده محور شده بی تفاوت نباشم حتی اگر شما اسمش را دخالت بگذارید.

 

وقفچی در پاسخ به این سوال همدلی زنجان، که آیا در راستای وظیفه قانونی گذاری و تسهیل قوانین برای رونق کسب و کار همجون انتصابات احساس مسئولیت شده و به صورت مصداقی مواردی عنوان شد، اظهار کرد: در این خصوص نیز اقدامات انجام شده که نمونه مهم آن در خصوص صنایع دستی و ایجاد اشتغال در این بخش بوده و که مربوط به استان زنجان نیز می‌شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رشد ۳۸ درصدی درآمدهای گمرک زنجان در ۹ ماهه سال جاری
خبر قبلی
نمایشگاه متفاوت نقاشی بانوی هنرمند زنجانی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست