1. اجتماعی
  2. وقتی دخالت در انتصاب‌ها موجب زیان و خسارت به زنجان می‌شود!

کد خبر: 4763

وقتی دخالت در انتصاب‌ها موجب زیان و خسارت به زنجان می‌شود!

وقتی دخالت در انتصاب‌ها موجب زیان و خسارت به زنجان می‌شود!

مدیرانی که برای جذب اعتبارات ملی به تهران نمی‌روند!

 

 

 

 

جلسه روز شنبه (۵ خرداد) شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان کم نکات قابل تامل نداشت، از گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان در جذب اعتبارات ملی تا ۹ مصوبه ای که مصوبه هشتم آن از جنس آهن بود و گندله آن به مزاق طرفداران محیط زیست خوش نیامد.

 

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ دومین جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال جاری چند دستور جلسه مهم داشت که نخستین آن ارائه گزارش کارشناسان دبیرخانه این شورا در خصوص عملکرد جذب اعتبارات ملی دستگاه های اجرایی استان بود که واکنش استاندار زنجان را برانگیخت و از برخی دستگاه ها با ذکر نام انتقاد کرد.

اسداله درویش امیری، استاندار زنجان در ابتدای این جلسه کنایه ای به وضعیت حضور اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان زد و حضور خود مدیران را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد که نمایندگان آن ها نمیتوانند در رای گیری شرکت کنند.

بعد از اظهارات استاندار، کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گزارش اعتبارات کمک های فنی و اعتباری استان را داد و وضعیت جذب اعتبارات دستگاه های اجرایی از بخش ملی را ارائه کرد.

استاندار زنجان بعد از ارائه این گزارش از ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات ملی گفت و تاکید کرد: در خصوص جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه های اجرایی هم ارزشیابی صورت خواهد گرفت و هم اعلام نظر به وزرای مربوطه انجام می شود.

 

دستگاهی هشت ماه بدون مدیر اداره شده است!

وی به عملکرد برخی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: دستگاهی هشت ماه بدون مدیر اداره شده که دلیل آن برخی دخالت ها در انتصابات بوده و این موضوع کاملا در عملکرد دستگاه محسوس بوده که زیان و خسارت آن را استان دیده است.

درویش امیری با بیان اینکه مدیران کل در استان نمانند، یادآور شد: مدیران باید برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند و این قابل قبول نیست که سهم دستگاه استانی از اعتبارات ملی صفر باشد؛ منشی یکی از وزرای کشور که زنجانی است، عنوان می کرد مدیر مربوطه برای جذب اعتبار یک بار هم به تهران نرفته است!

هرچقدر استاندار زنجان نسبت به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی از برخی مدیران انتقاد کرد، شهرام طهماسبی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با خبر انجام و به روزرسانی نقشه های هوایی استان توسط سازمان نقشه برداری کشور فضای مثبتی را بر جلسه داد.

 

بخشی از پوشش نقشه‌های هوایی استان انجام شده است

وی با بیان اینکه بخشی از پوشش نقشه‌های هوایی استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: بقیه پوشش هوایی عکس ها نیز در حال انجام بوده و طی روزهای آتی رئیس سازمان نقشه برداری کشور به استان زنجان سفر خواهد کرد و تهیه نقشه هوایی تمامی شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه برخی نقشه های شهرهای استان مربوط به سه تا چهاردهه قبل است، اظهار کرد: قدیمی بودم نقشه ها موجب بروز مشکلات زیادی می شود که با به روزرسانی آن ها اطلاعات پایه ای مناسبی در اختیار دستگاه ها برای اقدامات توسعه ای قرار خواهد گرفت.

این جلسه ۹ طرح کارگروه را نیز داشت که در پایان یکجا رای گیری و به تصویب رسیدند. این نوع رای گیری و رویکرد اتخاذ شده در خصوص بند نهم(کنستانتره آهن، گندله آهن، آهن اسفنجی) در ۹۸ هکتار از اراضی شهرستان زنجان(غرب زنجان-منطقه چپ چپ) موجب اعتراضاتی شد که نتیجه گیری برای آن را نیز طولانی کرد و شاید از کم تر جلساتی بود که مدیرکل محیط زیست استان لبخندی بر لبش آمد و کمی دلش قرص شد!

 

این روند برای توسعه استان نگران کننده است

سید رضا موسوی، مدیر کل محیط زیست استان زنجان بعد از طرح این طرح و قبل از رای‌گیری برای تصویب آن نسبت به استقرار این صنعت در غرب زنجان ابراز نگرانی کرد و گفت: این موضوع در جلسه قبل مطرح شد و موکول شد بعد از ارائه گزارش ارزیابی محیط زیست در مورد آن تصمیم گیری شود که تاکنون طرح ارزیابی آن را تایید نکرده و مشخص نیست بر چه اساسی این موضوع مجددا طرح و در حال تصویب است.

وی با بیان اینکه در ارزیابی زیست محیطی تمامی جوانب مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد، افزود: تمام جوانب اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد، با این رویکرد و روند عملا ارزیابی زیست محیطی فرایند فرمالیته محسوب می شود! استقرار صنعت سرب و روی با این صنعت قابل مقایسه نبوده و این ظرفیت و حجم طبق قانون نیازمند و مشمول طرح ارزیابی است.

موسوی در ادامه از ناقص بودن گزارش این مجموعه گفت و از نبود عکس در ضمیمه طرح گلایه کرد و گفت: گزارش ارائه شده پر از ابهام و اشکال بود و این گزارش به سازمان مرکزی ارسال شده و بعید است تایید شود! این روند برای توسعه استان نگران کننده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تخصیص ۳۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزسیون کشاورزی استان زنجان
خبر قبلی
چاره ای به حال نظام اداری کشور بیاندیشید!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست