پارک ملت زنجان پاکسازی شد اما خبری از سرمایه‌گذار آن نیست!

 

پارک ملت زنجان پاکسازی شد اما خبری از سرمایه‌گذار آن نیست!

 

 

 

خبر پاکسازی پارک ملت در طی روزهای اخیر، این سوال را مطرح کرد که حال در آستانه نوروز این پاکسازی صورت گرفته و کم‌کم صدای پای بهار به

گوش می‌رسد، پس چرا خبری از سرمایه‌گذاری که قرار بود پارک ملت را برای بازی کودکان و نوجوانان زنجانی فعال کند، نیست؟

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛اینکه طی یک برنامه پاکسازی پارک ملت زنجان با حضور دانش آموزان و فعالان زیست محیطی انجام می شود یک اقدام مناسب است و قطعا تقویت این ریکردها برای شهر  زنجان می تواند در صورت استمراربخش بودن بسیار مفید باشد، اما آنچه که امروز برای شهر زنجان در حوزه پارک ملت مطرح بوده، رها شدن این ظرفیت مهم تفریحی وگردشگری و مشخص نبودن آینده آن است.

در این راستا سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان ضمن تشکر از حضور نزدیک به ۱۰۰ نفر از فعالان و دوستداران طبیعت، حفظ محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن طبیعت و فضاهای شهری را از وظایف اصلی شهروندان دانست و گفت: باید از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی به جایی برسیم که همه شهروندان نسبت به زباله هایی که تولید میکنند، احساس مسئولیت نموده و آن ها را در طبیعت رها نکنند.

با جذب و جلب نظر فعالان و دوستداران طبعیت که به گفته این مسئول  ۱۰۰ نفر بوده اند، یکی از وظایف مسئولان برای تقویت فعالیت های اجتماعی در زنجان در راستای اهداف توسعه ای شهر بوده و امید می رود در این راستا برنامه های مستمر سالانه برای تمامی ماه های سال برنامه ریزی شود.

این رویکرد می تواند بخش دوم گفته این مسئول یعنی آموزش و فرهنگ سازی در جامعه را با اقدامات ملموس و مثبتی همراه کرده و احساس مسئولیت اجتماعی را در بین شهروندان زنجانی تقویت کند که این رویکرد در حوزه فرهنگی شهر زنجان فراموش شده و اصولا اقدامات فرهنگی برنامه محور، تقویمی و بدون سند و برنامه کلان در حال انجام است که تاثیرگذاری ملموس و درستی در آینده نخواهد داشت.

اما فارغ از مسائل فرهنگی که خود نیازمند تشریح و تحلیل های حداگانه و وسیعی است، باید مشخص شود که وضعیت یکی از ظرفیت های مهم منابع طبیعی استان یعنی پارک ملت که از سال های بسیار دور برای مردم زنجان به یادگار مانده چه بوده، و مسئولان مدیریت شهری چه برنامه ای برای آن دارند.

این پارک در سال های گذشته از رونق سال های دهه هفتاد افتاده بود و رمق آن روزها را نداشت، روزهایی که برای زنجانی ها بسیار خاطره انگیر و تحریک کننده حس تعلق فضایی به آن بود که در آن گول ریلی آن در کنار چرخ و فلاک وسط حوضچه نقطع عطف اتصال تعاملات اجتماعی شهروندان زنجانی در پارکی به نام “ملت” بود که  امروز اساسا هیچ نقشی برای دورهمی زنجانی ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی ندارد!

در سال‌های گذشته سرمایه گذاری برای ورود به پارک ملت رسانه ای شد و مسئولان در آن مقطهع بسیار آب و تاب دادند که با ورود سرمایه گذار روزهای شکوفایی پارک ملت کلید خواهد خورد! اما با گذشت چند سال نه خبری از فعال شدن وسائل بازی در آن است و نه مشخص است سرمایه گذار کجاست و نه مشخص است زمان راه اندازی دقیق آن چه زمانی است!

امید است با فرارسیدن سال جدید و آغاز بهار ۹۷ شاهد خبرهای خوبی در این راستا باشیم، چرا کخ پارک ملت یک ظرفیت مهم تفریحی و تفرجگاهی برای مردم زنجان است که با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ثبت مرد نمکی شماره ۴ در فهرست آثار ملی ایران
خبر قبلی
ریشه فساد در ایران از کجاست ‼️
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست