1. اجتماعی
  2. پرداخت حق الزحمه رئیس سازمان شفاف‌سازی نشده است!

کد خبر: 4177

پرداخت حق الزحمه رئیس سازمان شفاف‌سازی نشده است!

پرداخت حق الزحمه رئیس سازمان شفاف‌سازی نشده است!

 

 

 

 

هیئت مدیره  فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در سال‌های اخیر کم حاشیه نداشته؛ بعد از انتحابات پرحاشیه برای اعضای هیئت رئیسه که با محافظه کاری مثال زدنی تمام عوامل انجام شد و البته از دید رسانه ها پنهان نماند! تا نحوه تمکین به بخش نامه‌های وزیر راه و شهرسازی، مواردی بودند که رئیس و اعضای آن درگیرش بودند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به عقیده بسیاری از مهندسان ساختمان در رشته های هفت گانه یکی از چالش های مهم جامعه مهندسی کاهش محسوس اعتماد بین عموم مردم به این گروه نخبه جامعه و افت محسوس اعتماد بین خود مهندسان و به ویژه اعتماد متقابل بین اعضای هیئت مدیره با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده که روز به روز تشدید شده است.

جمیع این مشکلات و چالش‌ها در کنار مشکلات مهم در ارائه خدمات مناسب به جامعه موجب شده تا متولیان دولتی نیز تلاش کنند برخی اصلاحات را در نحوه ارائه خدمات به کارفرمایان انجام دهند؛ هرچند رویکرد وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص کم مشکل نداشته و بعضا نواقصات و چالش هایی داشته، اما تلاش شده چرخه های معیوب فعلی اصلاح شوند.

اخیر یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی در نامه ای به اعضای هیئت مدیره و حسن مجتبی زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان برخی از نکات مهم را عنوان کرده که قابل تامل است. این نامه به بهانه برگزاری مجمع عمومی بوده اما برخی از بندهای آن جنبه عمومی دارد و منحصر به زمان خاصی نیست!

 

اعتماد بالاترین نیاز و درجه اهمیت در نظام مهندسی ساختمان زنجان..!

در این نامه ابتدا به موضوع اعتماد به عنوان مهم ترین و ضروری ترین موضوع در بین مهندسان زنجانی تاکید شده و خواستار توجه رئیس سازمان به این موضوع شده است. و در بخش دیگری آمده که “اگرچه تعداد کسانی که اعتراض خود را بی پرده عنوان می کنند انگشت شمارند، نباید تعبیر شود که هیچ معترضی نیست!!

یکی از موضوعات مهم مطرح شده تاکید وزارت راه و شهرسازی بر انطباق مصوبات با عناوین صورت جلسه مجمع بوده که در آن موارد مهم  و ضروری در خصوص عملکرد هیئت مدیره فراموش شده است!

 

در یک بند آن نیز آمده است: ترازنامه ۹۶ مهم‌تر از بودجه پیشنهادی سال ۹۷ هیئت مدیره است و هیئت مدیره باید برای سال جاری برنامه ارائه کند که بعد از قبول مجمع بودجه پیشنهادی مصوب شود!

اما یکی از مسائل پرحاشیه و جنجال برانگیز سال های اخیر میزان دریافتی رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان بوده که در این نامه اینگونه به آن اشاره شده است: “در خصوص پرداخت حق الزحمه رئیس و اعضای هیئت مدیره و اعضای شورای انتظامی شفافیت لازم صورت نگرفت است!”

 

باید دید اعضای هیئت مدیره و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بعد از طرح این نامه که البته این مسائل در فضای مجازی نیز بارها از اعضای هیئت مدیره خواسته شده تا چه میزان به صورت شفاف پاسخ داده خواهد شد.

شفافیت و پاسخی که عموما توسط اعضای هیئت مدیره به صورت انفعالی همراه بوده و این انفعال و پاسخ اعضای هیئت مدیره و ریاست سازمان به نظر می رسد به معنای پذیرش مشکلات و مسائل طرح شده بوده است!

حال که زمان زیادی نیز برای پایان دوره حضور اعضای فعلی هیئت مدیره باقی نمانده است، باید دید این رویکرد انفعالی که موجب خدشه دار شدن اعتماد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به ریاست و هیئت مدیره فعلی شده؛ چگونه ادامه خواهد داشت!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رسته‌های منتخب اشتغال فراگیر استان بازنگری شوند
خبر قبلی
شکوفایی صنعت مس زنجان در اقتصاد صنایع دستی کشور
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست