پروژه آبخوان داری خراسانلو با اعتبارات ملی در حال اجرا است

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح آبخوان داری خراسانلو در شهرستان ابهر با تامین اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی همچنان در حال اجرا و تکمیل است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ جعفر بیات با اشاره به این که پروژه آبخوان داری روستای خراسانلو به عنوان یکی از طرح های اثر بخش در حوزه آبخوان داری و آبخیزداری استان به شمار می رود گفت : این طرح با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با تخصیص ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حال احداث و تکمیل است.

وی افزود : با اجرای پروژه آبخوان داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود ۷ هزار نفر صورت می گیرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این طرح را تعادل بخشی به سفره آب زیرزمینی دشت شبه بحرانی ابهر- خرمدره که سالانه بیش از یک متر افت دارد اعلام کرد.

به گفته بیات اقدامات تعادل بخشی در دیگر نقاط مشرف به دشت ابهر – خرمدره از جمله حوزه آبخیز ویستان، الوند، و والایش نیز از چند سال اخیر کلید خورده و اجرای آن همچنان تداوم دارد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر این که شنا کردن در حوزه های آبخیزداری و آبخوان داری ممنوع است تاکید کرد: اهالی روستاهایی که در حاشیه حوزه های آبخیزداری و آبخوان داری ساکن هستند و همچنین مردم غیر بومی که برای گردش به این نقاط می روند از شنا کردن در حوزه های آبخیز به علت باتلاقی بودن آن ها خودداری کنند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بهره برداران حوزه ها نیز توصیه کرد که در حفظ و حراست تابلوهای اخطار و هشدار نصب شده از سوی اداره کل در حاشیه مخازن پروژه از بروز هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
استاد علی هشترودی چهره علمی و ادبی زنجان در گذشت
خبر قبلی
اوتیسم یا خوددرماندگی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست