پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-تهران، تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- تهران تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که در این صورت مسافت زنجان- تهران در کمتر از ۳ ساعت طی می‌شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ مهدی جمالی‌نژاد در سفر یک‌روزه به استان زنجان و در جریان بازدید از پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- تهران با بیان این که این پروژه در منطقه‌ای قرار گرفته که تراکم جمعیتی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: سرعت‌بخشی به این پروژه تاثیر بسیاری در حمل‌ونقل ریلی در سطح کشور دارد، لذا علی‌رغم مشکلات اقتصادی باید برای تامین منابع مالی، تلاش شده و در اولویت کاری منطقه شمال‌غرب قرار گیرد.
وی با اشاره به این که این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به استان زنجان است، افزود: این پروژه تا سال ۹۳ آغاز نشده بود که با تصویب در سفر سال ۹۳ ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با سرعت خوبی در ۴ قطعه کار می‌شود که امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.
جمالی‌نژاد با بیان این که طول مسیر راه آهن زنجان تا قزوین، ۱۷۱ کیلومتر است، اظهار کرد: هزینه کل پیش‌بینی شده برای این پروژه که در سال ۹۵ آغاز شده، ۸۰۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۰۵ میلیارد تومان، هزینه شده و مابقی نیاز به تامین منابع مالی دارد.
این مسئول با اشاره به پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه، ادامه داد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، منابع مالی جهت اتمام این پروژه، نیاز است که وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور باید برای تحقق آن تلاش کنند.
وی در ادامه از پروژه‌های عمرانی منتخب شهر زنجان از جمله پیاده‌راه سبزه‌میدان، پارکینگ طبقاتی سعدی، پارکینگ سبزه‌میدان، پارکینگ طبقاتی پامچال، مجتمع خدماتی و فرهنگی مهدوی، تقاطع گلشهر و مجموعه تفریحی- گردشگری گاوازنگ بازدید کرد.
همچنین بازدید از مجموعه تاریخی رختشویخانه و کارخانه کبریت زنجان نیز بخش بعدی برنامه‌های معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور به زنجان بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نمایشگاه توانمندی‌های زنجان در سازمان ملل برگزار می شود
خبر قبلی
وضعیت سرانه تفکر در ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست