1. اخبار شهرستان
  2. پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان افتتاح شد

کد خبر: 10223

پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان افتتاح شد

از پیمانکار بومی این پروژه تقدیر می کنم که در میدان عمل توانایی خود را نشان داد. این پل مطابق با تعهد داده شده به مردم زنجان در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و مدیریت شهری پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان در ورودی گلشهر کاظمیه افتتاج و رسما مورد بهره برداری قرار گرفت. بهره برداری از روگذر و همسطح پل طی روزهای گذشته آغاز شده بود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  در آیین رونمایی از پل امام حسن مجتبی (ع) مسیح اله معصومی، شهردار زنجان سخنران نخست بود. شهرداری که پل سیدالهشداء را افتتاح کرد و تعهد یک ساله در ساخت پل امام حسن مجتبی(ع) را نیز تحقق بخشید.

وی تحقق موفقیت های مهم مدیریت شهری را مرهون همرانی مسئولان استانی و مدیران محتلف اجرایی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همگرایی و همراهی خوبی در سطح مدیریتی استان وجود دارد که موجب شده انجام اقدامات مهم در سطح شهر زنجان در بازه زمانی قابل پیش بینی محقق شود.

شهردار زنجان به مهم ترین اقدامات صورت گرفته در زمان مدیریت خود اشاره کرد و یادآور شد: طی مدتی که به عنوان شهردار زنجان فعالیت داشتم، پل نیمه تمام سیدالشهدا (ع) را به بهره برداری رسید. همچنین اجرای پیاده‌راه، بازگشایی بلوار مهر، ابتدای خیابان کارمندان و بسته شدن پرونده خیابان زینبیه از جمله اقدامات صورت گرفته طی این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته به صورت رسمی یک منطقه به مناطق شهری زنجان افزوده شد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز خرید خودرو، نوسازی اتوبوس‌های فرسوده شهری، اصلاحات هندسی چندین تقاطع، تکمیل دومین پارک بانوان، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

معصومی با تقدیر از پیمانکار بومی پل امام حسن مجتبی (ع) و تعهد یک ساله برای ساخت آن به مردم زنجان، تاکید کرد: از پیمانکار بومی این پروژه تقدیر می کنم که در میدان عمل توانایی خود را نشان داد. این پل مطابق با تعهد داده شده به مردم زنجان در موعد مقرر به بهره برداری رسید.  این پل یک سال قبل با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان کلنگ‌زنی شد و در همان زمان قول دادیم که پل به موقع افتتاح خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه در این پروژه مهم برای نخستین بار تابلو روزشمار نصب شد، اظهار کرد: از روز نخست تلاش شد بر تعهد ایجاد شده پایبند باشیم و تمامی مدیران و کارکنان شهرداری در مناطق و سازمان های مختلف برای افتتاح آن تلاش کردند. این پل علاوه بر اقدامات سازه و اجرایی دارای پیوست های مناسب فرهنگی و زیباشناختی بود.

وی ساخت و بهره برداری به موقع از این پروژه مهم را موجب تقویت بسترهای سرمایه اجتماعی در شهر زنجان توصیف کرد و گفت: این اقدام برای جلب اعتماد عمومی بسیار موثر بود. همچنین تلاش خواهیم کرد برای توسعه شهر زنجان اقدامات موثرتری صورت گیرد.

 

ارتقای توان مهندسی شهر زنجان با اتمام پل امام حسن مجتبی(ع)

اسماعیل دویران، رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این مراسم استفاده از توانمندی یک مجری بومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اتمام این پل با توان مهندسان بومی شرکت جهاد نصر زنجان موجب ارتقای توان مهندسی شهر زنجان شد و این موفقیت گویای توانمندی های مهندسی این شهر است.

وی طولانی شدن ساخت تقاطع غیرهمسطح ماما حسین(ع) را موجب تضعیف اعتماد عمومی در بین شهروندان زنجانی توصیف کرد و یادآور شد: افتتاح به موقع این پل موجب تقویت اعتماد عمومی به مسئولان مدیریت شهری زنجان شده و باید از این اعتماد و سرمایه صیانت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان یکی از مشکلات و چالش های جدی مدیریت شهری را نبود مدیریت یکپارچه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه شاهد روند رو به رشد همراهی و هماهنگی مدیریتی برای توسعه شهر زنجان هستیم و این موضوع طی سال های اخیر به خوبی تقویت شده است.

وی یکی از دیگر از مشکلات در سیاستگذاری توسعه شهر را نگاه های حزبی و جناحی توصیف و اظهار کرد: خوشبختانه در شورای اسلامی شهر زنجان علاوه بر اینکه از هر دو طیف سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا افرادی وجود دارند، اما توسعه شهر قربانی سیاست های حزبی، سیاسی و گروهی نشده و نمی شود. درک درستی از مسائل توسعه شهر وجود دارد و این رویکردها جای تقدیر دارند.

 

 تقویت سرمایه اجتماعی با افتتاح ه موقع پل امام حسن مجتبی (ع) 

 

آیت اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این آئین از افتتاح به موقع پل امام حسن مجتبی (ع) تقدیر کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری به موقع از این پروژه اعتماد از دست رفته در ساخت پل سیدالهشداء را برگرداند و موجب تقویت سرمایه اجتماعی در شهر زنجان شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه صرفا یک اقدام ترافیکی و سازه ای نبوده است، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه اجتماعی به خطر برسد عوارضی بدتر از زلزله برجای خواهد گذاشت چرا که اعتماد مردم مهمترین سرمایه است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شکستن طلسم پروژه ی سبزه میدان هم خوشحالی مردم را دوچندان می کند گفت در شرایط اقتصادی فعلی پیش بردن پروژه ها هنر است.

خاتمی با اشاره به روند طولانی ساخت پل سیدالشهدا در طول ۹ سال تاکید کرد: روند طولانی ساخت این پروژه کام مردم را تلخ کرد. و اتمام شیرینی ساخت این پروژه هم نتوانست تلخی آن را جبران کند.

وی ادامه داد: در علم مدیریت دو نظریه وجود دارد؛ مدیریت علم است و اصل مدیریت هنر است، اکنون تجربه نشان داده که مدیریت هم به علم و هم به جسارت نیاز دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره اینکه قبل از انقلاب در هفت روستای زنجان برق وجود داشت گفت امروز ۸۵ درصد راه های روستای استان آسفالت است و در بقیه مسائل هم به دستاوردهای بسیاری رسیده ایم

 

در شهر ها نیازمند نگاه عمیق و حکیمانه هستیم

مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به سمت توسعه پایدار شهرها حرکت کنیم، گفت: برای تسوعه پایدار شهر نیازمند نگاه حکیمانه و عمیق هستیم. نگاه صرف عمرانی نمی تواند موجب توسعه شهر شود.

وی افتتاح امام حسن مجتبی (ع) حاصل یک همدلی و اقدام مشترک بین مسئولان استانی و مدیریت شهری در زنجان توصیف کرد و گفت: مسئولین استان زنجان دارای نگاه واحد در کنار اقدامات اقتصادی، اجتماعی ، مذهبی ، فرهنگی و عمرانی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه دسته مشکل و چالش درشهرهای کشور و مناطق مسکونی در رابطه با زندگی مردم وجود دارند، اظهار کرد: باید در کنار اقدامات توسعه ای در حوزه عمرانی به چالیش ها و مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرها توجه ویژه صورت گیرد. باید به سیما و منظر شهری توجه زیادی داشت و اهمیت به توسعه بافت های فرسوده در برنامه ریزی عملیاتی وجود داشته باشد.

 

فیلم

 

تصاویر…

        

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نخستین دوره آموزشی اطفاء حریق برای دهیاران ایجرودی برگزار شد
خبر قبلی
دهیاران بازوی اجرایی دولت در روستاها هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست