پیام مشترک امام جمعه و استاندار زنجان به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت

سازمان بهداشت جهانی نیز شعار « مراقبت های اولیه سلامت راهی برای پوشش همگانی سلامت» را در دستور کار قرار داده تا این موضوع به عنوان یک رهیافت و خاستگاه مطالبات مردمی در نظر سیاستگزاران جلوه نماید.
به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و فتح اله حقیقی استاندار زنجان پیام مشترکی منشتر کردند.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ متن پیام به شرح ذیل است:

بی تردید سرمایه گذاری برای سلامتی مردم، یکی از پر سود ترین سرمایه گذاری ها در جوامع در حال توسعه است. چراکه جامعه سالم، بستر ساز توسعه و رشد و شکوفایی در همه زمینه هاست.در این راستا سازمان ملل، کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی را مکلف کرده است که با افزایش دسترسی به خدمات، تامین عدالت در بهره مندی از خدمات سلامت و حفاظت مالی از شهروندان در مقابل هزینه های سلامت، به پوشش همگانی سلامت دست یابند.

سازمان بهداشت جهانی نیز شعار « مراقبت های اولیه سلامت راهی برای پوشش همگانی سلامت» را در دستور کار قرار داده تا این موضوع به عنوان یک رهیافت و خاستگاه مطالبات مردمی در نظر سیاستگزاران جلوه نماید.
در طی سالهای اخیر تلاش های زیادی در حوزه سلامت جهت دستیابی به این مهم صورت گرفته و به مدد شبکه بهداشتی درمانی و برنامه مراقبت های بهداشتی اولیه جاری در آن و به برکت طرح تحول سلامت که بخش عمده بسته های خدماتی این برنامه متناسب با اهداف و اجزای پوشش همگانی سلامت طراحی و اجرا شده، موفقیت های چشمگیری حاصل شده، به نحوی که وضعیت جمهوری اسلامی ایران را با توجه به آمار های سازمان جهانی در شاخص های مربوط به سطح سلامتی، به سطح مطلوب رسانده است.
بدون شک اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید مرهون زحمات و تلاش صادقانه بزرگ مردان و زنانی است که در نقاط مختلف میهن پهناور اسلامی به خدمتگزاری مشغولند.هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا تلاش های عظیمی که طی سال های اخیر در حوزه سلامت کشور به وقوع پیوسته به ویژه در چند سال اخیر، از سیاستگزاری تا اجرا را پاس داشته و با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود.
از طرفی نکوداشت این هفته بهانه ای است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم، بازتوانی مضاعف، درقالب برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاهها ی مسئول در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار گام برداریم. تا از برکات اقدامات و تلاش های فعالان این حوزه ، مردم عزیز نیز منتفع شوند.
ضمن قدردانی و ارج نهادن به تلاش همه دست اندرکاران و فعالان حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور که از لحظه لحظه توفیق خدمتگزاری استفاده کرده و با تلاش بی وقفه و دلسوزی، به امر سلامت مردم می پردازند، آغاز هفته سلامت را تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی، و توفیق روزافزون این عزیزان را در ارایه خدمات شایسته به کشور و مردم عزیزمان از درگاه ایزد منان مسئلت داریم.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 آیا احتمال افزایش دلار در اردیبهشت ماه وجود دارد ؟
خبر قبلی
بیست و دومین کنگره دانشجویان دارو سازی ایران به کار خود پایان داد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست