1. یادداشتها
  2. یادداشت
  3. پیام پیاده‌روی اربعین

کد خبر: 11310

پیام پیاده‌روی اربعین

خدای متعال برای هدایت انسان‌ها همواره حجت‌های خودش را روی زمین قرار داده و بشر از پرتو نور این انسان‌های والا بهره‌مند بوده است.

برای ما مسلمانان گویا طور دیگری سرنوشت رقم خورده است و آن اینکه خدای بزرگ ما را مسلمان و سپس عاشق اهل بیت خلق کرد.

ما افتخار می‌کنیم که پیرو انسان‌های پاک و وارسته‌ایی هستیم که در پیشگاه خدای متعال دارای آبرو هستند.

عشق و ارادت به خاندان حضرت رسول بالاخص حضرت سیدالشهداء سرمایه‌ای بس بزرگ است که همه باید قدر آنرا بدانیم و در راستای رشد و بالندگی این مسیر نورانی تلاش کنیم.

یکی از مناسبت‌های معنوی و بسیار پر اهمیت، پیاده‌روی اربعین حسینی است که از دیر باز ارادتمندان سیدالشهداء به آن اهتمام داشته‌اند و این حرکت خودجوش پر از عشق و محبت را به ما انتقال داده‌اند.

هرساله دوستداران امام حسین علیه‌السلام از هر طیف و گروه و حتی اعتقادی با تمام وجود در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و به مقام سراسر نور آن حضرت عرض ارادت می‌کنند.

چرا پیاده‌روی؟ و هدف آن؟

در سال‌های اخیر مساله پیاده‌روی اربعین علاوه بر یک موضوع معنوی به یک حرکت سیاسی و اجتماعی هم تبدیل شده است.

به طوریکه مقام معظم رهبری برای اجرای دقیق و پر اثر این مساله بارها نکات ارزنده‌ای فرموده‌اند که این خود نشان از اهمیت بالای مساله دارد و همه ما هم موظفیم به این حرکت که به صورت مادی و
معنوی بپیوندیم و آن را برجسته کنیم.

دشمنان ما همواره تلاش کرده‌اند که اجتماع معنادار مسلمانان را کم رنگ و بی‌اثر جلوه دهند و درباره موضوع اربعین هم این اتفاق افتاده است که بزرگترین اجتماع بشری دنیا را در بایکوت شدید خبری قرار می‌دهند غافل از اینکه خدای متعال انسجام و یکدلی امت مسلمان را همواره یاری داده و آن را موجب نگرانی دنیای کفر قرار خواهد داد.

یکی از پیام‌های مهم اربعین یکپارچه شدن امت مسلمان و محب اهل‌بیت است که این اتفاق تمام اهداف شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و آنها به خوبی می‌دانند که حرکت هماهنگ مسلمین با هدایت و راهنمایی حضرت امام خامنه‌ای به عنوان مقاوم‌ترین رهبر دنیا در مقابل کفر بزرگترین اتفاق تاریخ است و به فضل الهی تمدن بزرگ اسلامی شکل خواهد گرفت.

در روزهای اخیر تلاش مذبوحانه دشمنان اسلام را می‌بینیم که درصدد هستند مساله اربعین و حضور میلیونی مردم را از هم بپاشند و با ایجاد جنگ روانی آن را کمرنگ کنند غافل از اینکه اینگونه رفتارها برای امت اسلام تکراری و حتی باعث انسجام بیشتر آنها خواهد شد.

مردم مسلمان و دوستداران اهل بیت و حضرت سید‌الشهداء هم باید بدانند که این روزها نقشه‌های شوم دشمنان شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت و ما باید مراقبت کنیم که ناخواسته در خط دشمن حرکت نکنیم و با همدلی و رفتار هوشمندانه باعث تقویت پیاده‌روی عظیم اربعین باشیم.

ان شاءالله به زودی پرچم نظام ولایی ایران اسلامی را با دستان پرتوان رهبری عظیم‌الشان انقلاب به دستان مبارک حضرت ولی عصر خواهیم سپرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
روستاها نقش مهمی در صیانت از ارزش های فرهنگ اقوام دارند
خبر قبلی
شورای شهر زنجان حق ایاب و ذهاب دریافت نمی‌کند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست