پیش‌بینی برداشت ۶۶ هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان زنجان

 

پیش‌بینی برداشت ۶۶ هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان زنجان

 

 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال از مجموع یک هزار و ۲۶۰ هکتار ذرت علوفه ای در استان زنجان حدود ۶۶ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان، حسین عامری با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰ درصد ذرت علوفه ای در مناطق مختلف استان زنجان برداشت شده است، اضافه کرد: برداشت ذرت علوفه ای در استان تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

وی نیاز آبی بالای محصولات علوفه ای را یادآور شد و گفت: با توسعه کشت سورگوم به دلیل نیاز آبی پایین تر، مصرف آب در روند تولید و تامین علوفه استان کاهش چشمگیری پیدا می کند. امسال در مجموع تولید انواع علوفه در استان زنجان ۵۰۰ هزار تن پیش بینی شده است.

عامری با بیان اینکه سورگوم در مقایسه با ذرت ۳۰ درصد مصرف آب پایین تری داشته و به طور متوسط عملکرد یک و نیم برابری نسبت به ذرت دارد، تصریح کرد: در راستای توسعه کشت سورگوم در استان، کاهش سطح زیر کشت ذرت در کنار افزایش عملکرد آن در دستور کار قرار دارد.

 

 

پیش‌بینی تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات علوفه‌ای در استان زنجان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سطح کل انواع علوفه در استان زنجان را ۴۹ هزار و ۸۸۵ هکتار عنوان کرد و افزود: یونجه، شبدر، اسپرس، خلر، ماشک، سورگوم، ذرت و ارزن انواع محصولات علوفه ای مورد کشت در استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه یونجه بیش ترین سطح زیر کشت محصولات علوفه ای در استان زنجان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت یونجه آبی و دیم اختصاص پیدا کرده است.

عامری با اشاره به تولید ۳۴۸ هزار و ۳۰۰ تن یونجه طی سال جاری در استان زنجان تصریح کرد: برنامه کاهش سطح زیر کشت یونجه در کنار افزایش عملکرد آن، به دلیل نیاز آبی بالا، در قالب برنامه جامع تولید علوفه در استان در دستور کار قرار دارد.

 

هدفگذاری کشت ۶۰۰ هکتاری سورگوم در قالب برنامه پنج ساله در استان

به گزارش مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، سورگوم از جمله محصولات علوفه ای با نیاز آبی پایین به شمار می رود که توسعه سطح زیر کشت آن در استان زنجان در قالب یک برنامه پنج ساله با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

حسین عامری از افزایش ۱۰۰ درصدی سطح زیر کشت سورگوم در استان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سطح زیر کشت سورگوم در استان هم اکنون به ۶۷ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال میزان تولید سورگوم در استان زنجان ۵ هزار تن برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در قالب برنامه جامع تولید علوفه، تا سال ۱۴۰۰، افزایش سطح زیر کشت سورگوم به ۶۰۰ هکتار در استان هدفگذاری شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بهزیستی زنجان خواستار مناسب سازی فضاهای شهری است
خبر قبلی
صدای پای خشکسالی در سرزمین زندیگان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست