1. اخبار استان
  2. پیش‌بینی خرید ۴۰۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان زنجان

کد خبر: 10365

پیش‌بینی خرید ۴۰۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان زنجان

 مدیر امور زراعت سازمان با بیان اینکه سال زراعی جاری ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی دیم و ۱۸ هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته است، تصریح کرد: امسال برداشت گندم از اوایل تیر ماه در استان آغاز شده و میزان برداشت تاکنون به ۴۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حسین عامری از پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۴۶۰ هزار تن و خرید حدود ۴۰۷ هزار تن گندم در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته بیش از ۵۱۰ هزار تن محصول گندم از حدود ۳۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای استان برداشت شد و از این میزان محصول تولیدی بالغ بر ۴۵۵ هزار تن به ارزش حدود ۶ هزار میلیارد ریال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با نمایندگی از دولت خریداری شد.

وی تصریح کرد: عملکرد بسیار مطلوب استان در تولید و خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته سبب شد استان زنجان ضمن قرارگیری در بین ۹ استان برتر تولیدکننده گندم کشور، از نظر نرخ رشد تولید محصول در مقایسه با سال زراعی قبل نیز موفق به احراز رتبه دوم کشوری شود.

عامری در پایان بیان داشت: محصول جو نیز هم‌اکنون از سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان در حال برداشت است و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۶۵ هزار تن جو از این سطح برداشت شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چرا جامعه ایران یکپارچه نیست؟
خبر قبلی
شهرداری زنجان مبلغ قرارداد پل امام حسن مجتبی(ع) را پرداخت کرده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست