1. اجتماعی
  2. پیش‌بینی ساختار سنی جمعیت کشور تا سال ١۴١۵

کد خبر: 4741

پیش‌بینی ساختار سنی جمعیت کشور تا سال ١۴١۵

 پیش‌بینی ساختار سنی جمعیت کشور تا سال ١۴١۵

برای انجام این پیش­بینی از روش «ترکیبی پیش‌بینی جمعیت» بهره گرفته شده است. در این روش که متداول‌ترین روش پیش­ بینی جمعیت می­باشد بر اساس عملکرد مجموعه عوامل موثر بر تغییر و تحولات جمعیت یعنی باروری، مرگ و میر، مهاجرت و ترکیب سنی و جنسی جمعیت استفاده شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مطابق با اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، با توجه به اهمیت و برنامه­‌ریزی‌های مختلف در سطوح خرد و کلان در سطح کشور، آگاهی نسبت به آینده جمعیت از نظر تعداد، ساختار و ترکیب جمعیت در سطوح مختلف جغرافیایی ضرورت می یابد. لذا مرکز آمار ایران نسبت به پیش‌بینی جمعیت کشور به تفکیک استان و برحسب سن و جنس تا سال ١۴١۵ بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن ١٣٩۵ اقدام نموده است. این گزارش که در بیست و یکمین جلسه کمیته آمارهای بخشی جمعیت، با حضور متخصصان، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی نهایی گردیده، در حال حاضر آماده بهره برداری برای کاربران آماری و جمعیتی است که به مناسبت روز ملی جمعیت منتشر می‌شود.

 برای انجام این پیش­بینی از روش «ترکیبی پیش‌بینی جمعیت» بهره گرفته شده است. در این روش که متداول‌ترین روش پیش­ بینی جمعیت بوده، بر اساس عملکرد مجموعه عوامل موثر بر تغییر و تحولات جمعیت یعنی باروری، مرگ و میر، مهاجرت و ترکیب سنی و جنسی جمعیت استفاده شده است.

بر اساس پیش­بینی فوق سهم جمعیت ٠-١۴ ساله از ٢۴,٣ درصد در سال ١٣٩۶ به ١٩,٧ درصد در سال ١۴١۵ کاهش خواهد یافت. سهم جمعیت جوان (٢٩-١۵ ساله) از سال ١٣٩۶ تا سال ١۴٠۵ از ٢٣.٩ درصد به ١٩.۶ درصد کاهش یافته و سپس تا سال ١۴١۵ به ٢١.٨ درصد افزایش می­یابد. سهم جمعیت میانسال (۶۴-٣٠ ساله) نیز از سال ١٣٩۶ تا سال ١۴٠۵ از ۴۵.۶ درصد به ۴٨.٨ درصد افزایش یافته و سپس تا سال ١۴١۵ به ۴٧.۵ درصد کاهش می‌یابد. جمعیت سالمندان ۶۵ ساله و بیشتر از ۶.١ درصد در سال ١٣٩۶ به ١١ درصد در سال ١۴١۵ افزایش می‌یابد. برای مشاهده جزئیات و جداول خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آلودگی زنجانرود، محصول ناهماهنگی دستگاههای اجرایی
خبر قبلی
روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رتبه اول کشور را کسب کرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست