1. اخبار استان
  2. پیش بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن سیب در استان زنجان

کد خبر: 2251

پیش بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن سیب در استان زنجان

پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن سیب در استان زنجان

برداشت سیب در استان تا اوایل آبان ماه ادامه دارد

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پیش‌بینی رسیدن سطح باغات سیب استان زنجان به ۹ هزار و ۱۶۸ هکتار خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۷۳۷ هکتار از این سطح بارور و یک هزار و ۴۳۱ هکتار مابقی غیر بارور است.

به گزارش همدلی‌زنجان، بهنام اوجاقلو تصریح کرد: امسال تولید ۱۸۳ هزار تن سیب در استان زنجان برآورد شده بود که سرمازدگی این میزان را به ۱۵۰ هزار تن کاهش داد.

وی رد، گلدن، گرانی اسمیت، استارتینگ، گالا، فوجی و سیب گلاب را از جمله ارقام مورد کشت سیب در استان زنجان برشمرد و عنوان کرد: ۳۰ درصد باغات سیب استان بهاره بوده و مابقی مربوط به ارقام پاییزه است.

اوجاقلو خاطرنشان کرد: برداشت ارقام پاییزه سیب در استان زنجان از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت.

خرید تضمینی سیب درجه سه از باغداران استان زنجان

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون خرید تضمینی سیب درجه سه باغداران در سه شهرستان ابهر، خدابنده و زنجان در حال انجام است.

بهنام اوجاقلو با اشاره به اینکه سیب درجه سه مصارف صنعتی داشته و برای تولید کنسانتره و آبمیوه مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: از آنجایی که سیب درجه سه مصرف تازه خوری ندارد لذا دولت به منظور حمایت از باغداران اقدام به خرید تضمینی آن از تولید کنندگان کرده است.

وی قیمت خرید تضمینی سیب درجه سه توسط تعاون روستایی را کیلیویی ۲ هزار و ۸۸۹ ریال اعلام کرد و بیان داشت: سیب درجه سه مشمول خرید تضمینی دارای خصوصیات مختلفی است به طوری که میوه ها نباید نارس، آفت زده و یا آلوده به گرد و خاک باشد و هر کیلو سیب درجه سه دارای حداکثر ۱۵ میوه است.

 اوجاقلو خاطرنشان کرد: سه شهرستان مذکور عمده تولید کننده سیب در استان زنجان هستند و به همین منظور فعلا خرید تضمینی در این سه شهرستان انجام می گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چاپ کتاب سرمایه اجتماعی در زنجان
خبر قبلی
پنجم مهرماه، رایگان از موزه‌های زنجان بازدید کنید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست