1. اخبار استان
  2. پیمانکار و مشاور را تسهیل کننده مسیر توسعه بدانیم

کد خبر: 8577

پیمانکار و مشاور را تسهیل کننده مسیر توسعه بدانیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: سهم ما از جمعیت دنیا یک درصد است در حالی که میزان اثرگذاری ما در اقتصاد جهانی تنها ۰.۵ درصد می باشد. از نظر ذخایر و منابع رتبه و وضعیت مناسبی در جهان دارد ولی متاسفانه میزان تولید ما در جهان به این مقدار نیست.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از  روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، شهرام طهماسبی، در دوره آموزشی بخشنامه ارز که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۵ میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند که از این حیث رتبه سوم را در جهان داریم. اما این سوال به ذهن خطور می کند که چرا در حرکت در مسیر توسعه کند هستیم.
وی تصریح کرد: ما درگیر مشکلات ساختاری هستیم که بخشی از این مشکلات حاصل از عدم آموزش در سطح مناسب، عدم انتقال تجربه های تخصصی تجربه و عدم استفاده مناسب از ظرفیت سرمایه های انسانی است.
شهرام طهماسبی بیان کرد: نگاه غیرعلمی ما به مسائل، ضعف بزرگی برای ما محسوب می شود. روش ها، تکنیک ها و مدل های ما قدیمی است ک متناسب با دانش روز نبوده و غیربهره ور و هزینه ساز است.
وی با بیان اینکه ما باید تفکرات تنگ نظرانه را کنار بگذاریم، تصریح کرد: استان زنجان دارای ۴۷۰ پیمانکار است که اجرای ۳۶ پروژه در اختیار آنها قرار دارد. اما از لحاظ میزان منابع، تنها ۱۴ درصد از منابع اعتباری در اختیار آنها قرار دارد.
طهماسبی ادامه داد: بیش از نیمی از پروژه هایی که در استان انجام می شود، زیرنظر مشاوران بومی است در حالی که تنها ۱۰ درصد از منابع بودجه ای در اختیار آنها قرار می گیرد. این نشان می دهد که ما به مساله کیفیت توجه لازم را نداشته ایم.
وی تأکید کرد: ما متاسفانه دید درست و کاملی به پیمانکار و مشاور نداریم. ما بایستی به پیمانکار و مشاور به عنوان یک خالق اثر هنری و معماری نگاه کنیم. او را به عنوان یک تولیدکننده محصول بشناسیم و به عنوان یک سازنده، احیاکننده و تسهیل کننده مسیر توسعه بدانیم.
شهرام طهماسبی ابراز کرد: در حین حال که مطالباتی را از پیمانکاران داریم، ما نیز باید برخوردی مناسب و با اصول حرفه ای با پیمانکاران داشته باشیم تا با هم افزایی این سیستم را به شکل مطلوب و بهره ور پیش ببریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: اگر درست رفتار کنیم و تفکر سیستمی داشته باشیم این نظام کارآمدی بسیار زیادی دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کنفرانس بین‌المللی بهداشت محیط در زنجان برگزار می شود
خبر قبلی
نخستین محموله تجهیزات خارجی طرح پتروشیمی زنجان تخلیه شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست