پیگیری اختصاص یک درصد از منافع معادن به شهرستان های محل استقرار معدن

استاندار زنجان با بیان اینکه از نظر قانونی باید یک درصد منافع معادن باید در شهرستان های محل استقرار معادن جذب و هزینه شود، گفت: پیگیری اختصاص این بند قانونی را در شهرستان ماه‌نشان و از معادن بزرگ که دارای سهم سود بالاتری هستند آغاز و پیگیری خواهیم کرد.

ببه گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در دیدار با اهالی و مردم شهرها و روستاهای شهرستان ماه نشان، با اشاره به وجود بزرگترین معدن با تولید بی نظیرترین ماده معدنی پتاس کشور در ماه‌نشان، اظهار کرد: اکنون از مجموع ۳۵ نوع ماده معدنی موجود در استان، ۳۰ نوع ماده معدنی درحال استخراج است.

وی تصریح کرد: در زمینه بهره برداری از معادن، ضمن پیگیری موضوع بکارگیری نیروهای متخصص بومی هر شهرستان در معادن و مراکز تولیدی آن شهرستان، باید از خام فروشی مواد معدنی نیز بصورت جدی پرهیز و در راستای افزایش ارزش افزوده صنایع و معادن استان تلاش شود.

استاندار زنجان همچنین با بیان اینکه استان زنجان در جذب اعتبارات و تسهیلات خوداشتغالی روستایی طی سه دوره پرداخت، از موفق ترین استان های کشور به شمار می‌آید، افزود: پرداخت تسهیلات دوره چهارم نیز باید در اسرع وقت و با کوتاهترین پروسه کاری به روستائیان پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان نسبت به مطالبات اهالی ماه‌نشان خاطر نشان کرد: موضوعات مربوط به استقرار مدیران بومی دستگاه ها، مسائل مربوط به معدن انگوران و شرکت کالسیمین و کاهش قیمت اراضی در حاشیه شهرهای استان بررسی و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.

حقیقی در این دیدار با اشاره به نخستین سفر خود به ماه‌نشان و نتایج پیگیری یازده مصوبه آن سفر، اظهار کرد: تجهیز واحدهای درمانی روستایی، خریداری و اختصاص یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه دیالیز برای شهرستان و استقرار ۵ پزشک متخصص در این منطقه از مصوبات به نتیجه رسیده سفر اول می باشد.

وی ادامه داد: احداث و بهسازی ۸۵ کیلومتر از راه های روستایی با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان در مرحله راه‌اندازی کارگاه است و وعده گازرسانی به ۱۴ روستا تا ۲۰ اسفند سالجاری تحقق خواهد یافت و نیز تجهیز ورزشی ۸ فضای تامین شده از سوی دهیاران و اختصاص زمین و تجهیزات امداد و نجات جاده ای در دست انجام می باشد.

مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه ۴۳درصد مناطق شهرستان ماه‌نشان بصورت حفاظت شده است و در پی جابجایی و تغییر این مناطق هستیم که با تصویب در ستاد محیط زیست استان، از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور پیگیری خواهیم کرد، افزود: توانمندسازی دانش آموزان مستعد شهرستان ماه‌نشان بصورت پایلوت در استان، برای دانش آموزان سال آخر رشته های ریاضی، تجربی و علوم انسانی مدارس شبانه روزی پیگیری و طی ۳ هفته آینده بصورت رایگان تحت پوشش مراکز مشاوره قرار خواهند گرفت تا در رشته ها و دانشگاه های معتبر پذیرفته شوند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان طی ۴۰ سال اخیر بدنبال تضعیف دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ایران هستند، افزود: ملت ایران با اتحاد و پویایی دسیسه های دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

وی از مردم و به ویژه جوانان خواست تا رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری را مطالعه کنند تا در جریان دستاوردهای نظام قرار گیرند و به مدارج کسب شده در این کشور افتخار کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حجم سرمایه گذاری استان زنجان از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور می کند
خبر قبلی
حضور پرشور مردم درجشن چله انقلاب نشان از نیازجامعه به شادی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست