1. اخبار استان
  2. چالش اهلیت در واگذاری ایران ترانسفو زنجان به بخش خصوصی…!؟

کد خبر: 9702

چالش اهلیت در واگذاری ایران ترانسفو زنجان به بخش خصوصی…!؟

یکی از چالش های مهم حوزه تولید در اقتصاد ایران ورود افراد متخصص و کاردان به این حوزه بوده است که شاهدیم ورود برخی افراد غیرمتخصص همواره موجب بروز چالش هایی در تحقق اهداف مهم اقتصادی کشور شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در روزهای اخیر یکی از رسانه های استانی خبر از واگذاری هایی داده که برخی ابهامات در فرایند واگذاری آن ها قایل تصور است. فریدون احمدی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی که نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز هست، در اظهاراتی گفته که تحقیق و تفحص مجلس درباره نحوه واگذاری شرکت ایران ترانسفو کلید خورده است.

در روزهای اخیر اخباری منتشر شد که در خصوص فرایند و نحوه واگذاری شرکت های بزرگ و مهمی همچون ایران ترانسفو و کالسیمین را مورد بحث قراره داده بود.در این خصوص فرامرز نیک‌سرشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری زنجان نیز سخنانی را عنوان کرده است.

با تامل در سخنان نیک سرشت و فریدون احمدی می توان چند نکته مهم را یادآور شد. نخست اینکه نیک سرشت گفته بر اساس قانون تجارت، نقشی برای دولت در این خرید و فروش‌ها و واگذاری‌ها دیده نشده است، با این حال باید به عنوان تکلیف ملی، نظر مدیریت استان گرفته شود، در غیر این صورت مشکلاتی به وجود خواهد آمد که تبعات آن متوجه دولت خواهد شد.

از یک سو فریدون احمدی گفته که متأسفانه این بحث وجود دارد که یک فقره چک بخش خصوصی در این واگذاری برگشت خورده است! و در حال حاضر به دلیل برگشت خوردن چک‌های بخش خصوصی، عملیات مالی خود شرکت ایران‌ترانسفو نیز به مشکل برخورد کرده است!

این سخنان در حالی بین مهم ترین مقامات اجرایی و قانون گذاری موثر در استان رسانه ای می شود که این واگذاری ها کاملا در سکوت خبری انجام شده و یا می شود! در سالی که مزین به رونق تولید است، مجلس به این نتیجه رسیده که باید در خصوص اهلیت سرمایه گذاران حساسیت بیشتری داشت و دولت نیز به عنوان قوه مجریه در کشور باید به آن حساسیت لازم را داشته باشد.

اما در همین ماه های نخست سال رونق تولید شاهدیم مباحثی مطرح می شود که ظاهرا موضوع اهلیت سرمایه گذاری با چالش مواجه شده و این یقینا برازنده اقتصاد استان و کشور نیست! بی خبری نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس در خصوص این واگذاری ها خود جای تامل دارد!

همدلی زنجان منتظر شفاف سازی مدیران ایران ترانسفو و کالسیمین در خصوص شبهات مطرح شده در روزهای اخیر است…

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دولت قورباغه‌اش را قورت بدهد
خبر قبلی
۲۰ هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست