1. اخبار استان
  2. چرا رتبه صنعتی زنجان تک رقمی نشده است؟

کد خبر: 11417

چرا رتبه صنعتی زنجان تک رقمی نشده است؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان طی روزهای گذشته عنوان کرد که در سال جاری(نیمه نخست سال) ۶۹ واحد صنعتی جدید در استان راه اندازی و وارد چرخه تولید شده و سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته برای راه‌اندازی این واحدها بالغ بر ۱۴۶۲میلیارد ریال است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ناصر فغفوری گفت که اشتغال ایجاد شده این واحدها ۶۳۹ نفر بوده است و در حال حاضر در استان یک هزار ۲۴۲ واحد صنعتی راه اندازی شده و دارای پروانه بهره برداری است و بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری آن ها است.

در زمان استانداری جمشید انصاری وقتی پیشانی توسعه استان بخش صنعت معرفی شد، هدف گذاری شد با تحقق سالانه یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان، رتبه صنعتی استان طی سال های آتی تک رقمی شود. آنطور که مسئولان سازمان صمت هم عنوان می کنند این تحقق سرمایه گذاری صورت گرفته اما اخباری از تک رقمی شدن رتبه صنعتی استان زنجان نیست.

آنچه که همواره در سال های اخیر عنوان شده افزایش حجم سرمایه گذاری صنعتی استان در سال ۹۲ تا سال ۹۷ و ۹۸ بوده که مطابق آخرین اطلاعات به ۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان رسیده است. این حجم در سال ۹۲ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده که تا کنون روند رو به رشدی را طی کرده است.

نکته مهم در این خصوص اینکه از سال ۹۲ تا کنون ارزش پول ملی با کاهش زیادی همراه بوده و مشخص نیست این حجم فعلی سرمایه گذاری در مقابل حجمی که در سال ۹۲ وجود داشته چقدر ارزش دارد. نکته دوم اینکه با این روند صعودی در افزایش حجم سرمایه گذاری صنعتی چرا در خصوص رتبه صنعتی استان گزارشی به رسانه ها داده نمی شود. نکته سوم اینکه وقتی استان دارای این حجم از سرمایه گذاری صنعتی شده، درآمدهای استانی آن چه میزان شده و این افزایش به چه میزان در بودجه سالانه آن و رشد و توسعه شهرهای آن تاثیرگذار بوده است!

یکی از موضوعات دیگر اینکه گفته شده تاکنون ۴۲ هزار و ۲۵۴ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند. باید مشخص شود تعداد شاغلین سال ۹۲ با آن میزان حجم سرمایه گذاری نیز به چه اندازه بوده و با فرض تحقق سالانه یک هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری صنعتی برای هر یک هزار میلیارد تومان چه تعداد اشتغال سالانه در واحدهای صنعتی استان ایجاد شده که امروز به ۴۲ هزار و ۲۵۴ نفر رسیده است.

گفتنی است ترانسفورماتور، انواع سیم و کابل، فولاد، شمش سرب و روی، چدن، مس، فرآورده‌های لبنی، انواع نخ پنبه و پارچه، انواع سنگ‌های ساختمانی و تزئینی، دستمال کاغذی، رول پیشو و پوشک بچه، از جمله عمده محصولات تولیدی استان است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 کارمند وصول مطالبات نیازمندیم!
خبر قبلی
ووشوکاران زنجانی عازم چین شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست