1. اخبار شهرستان
  2. چه کسانی مخالف شادی مردم زنجان هستند؟

کد خبر: 10736

چه کسانی مخالف شادی مردم زنجان هستند؟

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در روز یک شنبه ۲۰ مردادماه ۹۸ چند نکته و تامل خاص داشت که به نظر می رسد نباید از کنار آن به سادگی گذشت. شورایی که این روزها ظاهرا رنگ آرامش دارد، اما این جلسه سیگنال هایی را مخابره کرده که قابل تامل بود.

به گزارش همدلی‌زنجان، این جلسه برخلاف جلسات معمول علنی و رسمی در روزی غیر از سه شنبه برگزار شد. دو لایحه در این جلسه طرح و مصوب شد که همراه با حواشی زیادی بود. طرح نخست با مدیریت کاظم افشارچی و آنچه فضای جلسه نشان می داد، طیف اصولگرایان شورا با همراهی مسعود مرادخانی بود که برای محدود کردن، مدیریت و اعمال نظر کمیسیون فرهنگی شورا برای اجرای برنامه های فرهنگی در محور پیاده راه زنجان بود.

وقتی این طرح با دفاع کاظم افشارچی در صحن علنی شورا طرح شد، شهردار زنجان به همراه احمد نصیری به آن اعتراض کردند. کاظم افشارچی گفت که برگزاری کنسرت در محور پیاده راه با هزینه بیت المال مطابق با فتوای رهبری حرام بوده و سازمان فرهنگی شهرداری زنجان این مسائل را رعایت نکرده است.

احمد نصیری در پاسخ به وی گفت که از رهبری برای پیشبرد مسائل شخصی هزینه نکنید و مخالف شادی مردم نیست. وی همچنین گفت به اعتبار شخص افشارچی این طرج را ابتدا امضا کرده اما پیشمان است! ظاهرا احمد نصیری از محتوای دقیق این طرح مطلع نبوده است! نصیری در بخش دیگری گفت که مخالف شادی مردم نیست. با این حال وی به این طرح رای نداد اما رای وی در خروجی نهایی موثر نبود!

مسیح اله معصومی تصویب این لایحه را دخالت در کارهای اجرایی شهرداری زنجان توصیف کرد و گفت که اگر قرار باشد برای هر اقدام فرهنگی در محور فرهنگی پیاده راه نظر کمیسیون فرهنگی اخذ شود در فعالیت های فرهنگی شهر اخلال ایجاد می کند و باید حوزه فرهنگی استقلال لازم در اجرای فعالیت های خود داشته باشد.

وی همچنین گفت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کنسرت موسیقی پخش می کند و چه اشکالی دارد برای شادی مردم برنامه های شاد فرهنگی در پیاده راه برگزار شود که کاظم افشارچی گفت من متولی صدا و سیما نیستم و متولی شورای شهر هستم!

با توجه به ترکیب شورا مشخص بود طیف اصولگرایان بعلاوه سجاد خدایی که در دوره جدید با این طیف همراه شده به آن رای مثبت خواهند داد. با این حال شاهد همراهی مسعود مرادخانی نیز با این طرح بودیم و این طرح در صحن علنی شورا مصوب شود.

مصوبات شورای شهر زنجان

بازهم سبزه میدان…!

حواشی این جلسه به این طرح ختم نشد و تصویب برگزاری فرایند مناقصه پروژه سبزه میدان خود همراه با طعنه و شائبه های فراوانی بود! طعنه ای که سید رحمان احمدی نسبت به هیئت رئیسه شورا زد که چطور بوده شرکتی که برنده دوره نخست مناقصه بود(دوره نخست مناقصه باطل شد) با بیش از یکصد میلیارد تومان برنده شده اما در این دوره برنده مناقصه با ۶۴ میلیارد تومان برنده شده است.

وی ابراز خوشحالی کرد که این تفاوت بیش از ۴۰ میلیارد تومانی در جیب شهروندان زنجانی مانده است. سخنان سید رحمان احمدی واکنش تند اسماعیل دویران را در پی داشت و وی گفت که این سخنان توهین به نمایندگان مردم در شورا و هیئت رئیسه است. حمیدرضا حمیدی، عضو هیئت رئیسه نیز در سخنانی قابل تامل گفت که دو سال بعد در انتخابات آتی شورا میزان محبوبیت افراد مشخص می شود! و مردم تشخیص می دهند چه افرادی در شورا کار کرده اند.

مصوبات شورای شهر زنجان

چند سوال…؟

 

کاظم افشارچی در این جلسه گفت که خلاف شرع..! شهردار زنجان گفت نباید جلوی برنامه های فرهنگی را گرفت و پیاده راه یک فرهنگسرای روباز است. حال سوال اینجاست که اگر برنامه های فرهنگی شهرداری مشکل شرعی و خلاف شرع داشته آیا نهادهای انقلابی و امنیتی تاکنون اجازه تکرار این برنامه ها را می دادند؟ چطور کاظم افشارچی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان مدیریت جلوگیری از بروز فساد در برنامه های فرهنگی را بر عهده گرفته است؟

برخی از اعضای شورا که بر حسب رویکردهای شخصی با کاظم افشارچی همراهی کردند، آیا می دانند شهر فضای بازی شخصی و تسویه حساب های انفرادی نیست؟ باید برای انتفای عمومی تصمیم گرفت و این تصمیم در آینده جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

آیا مدعیان کار فرهنگی در شهر زنجان واقفند امروز محوریت مهم برنامه های فرهنگی در مرکز استان بر دوش شهرداری زنجان است؟ و سایر متولیان به دلایل مختلف که مجال آن نیست تنها مشارکت کننده برنامه ها محسوب می شوند. هزینه کردن از جیب مردم برای مردم چگونه می تواند دارای اشکال باشد؟

امروز در شرایط خاصی از واقعیت های اجتماعی در کشور هستیم، به دلایل بروز مشکلات مضاعف اقتصادی بروز تنش اجتماعی در سطج جامعه بیش از گذشته محتمل است. از اینرو مردم نیازمند آرامش بیشتری هستند و نیازمند برنامه های فرهنگی و تفریحی مناسب که هیجانات کاذب را مدیریت کند.

از زمان حضور سید سعید صفوی در حوزه فرهنگی شهراری تاکنون رخدادهای زیاد و مهمی در رویکردهای فرهنگی شهر زنجان محقق شده است. باید بپذیریم قبل از حضور صفوی در مسئولیت فرهنگی شهرداری زنجان ایده و برنامه های فرهنگی مناسبی در مدیریت شهری زنجان وجود نداشت. بعد از این مدیر دانشگاهی تاکنون روند برنامه های فرهنگی در شهر زنجان شتاب افزونی گرفته است.

امروز در شرایطی که برخی با حضور زنان در پست های مدیریتی موافق نیستند، شاهد حضور زنان موفقی در پست های مدیریتی هستیم. بپذیریم مریم شعبانی به عنوان یک زن، مدیر موفقی در حوزه فرهنگی شهرداری زنجان بوده است. در جامعه ای که زنان هنوز در تصمیمات و دایره فعالیت های مهم جامعه نقش محوری ندارند و هنوز توانمندسازی زنان در کشور و شهر زنجان با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

اما در خصوص پروژه سبزه میدان، ظاهرا این پروژه تاریخی حتی اگر روزی آغاز شود و شاهد عملیات عمرانی در آن باشیم باید یک همراه حاشیه ای داشته باشد. اینبار در این شورا مزایده ای که سازمان بازرسی آن را باطل کرد و شائبه های به نحوه برگزاری آن ایجاد شد و حال انتخاب یک شرکت دیگر که حرف و حدیث برخی دیگر از اعضای شورا را به همراه داشته است.

اینکه سید رحمان احمدی به هیئت رئیسه کنایه می زند! نشانه چیست؟ هرچند اگر بگوید که قصد ایجاد شائبه ندارد و به هیئت رئیسه و شهردار اعتماد کامل دارند! آیا حساسیت برخی از اعضای شورا و حتی عباس راشاد، رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورا گویای وجود برخی شائبه ها است؟

اسماعیل دویران یک نکته جالب در خصوص حضور عباس راشاد در جلسات مربوط به پروژه سبزه میدان گفت. اینکه عباس راشاد به عنوان رئیس کمیسیون باید به جلسات می رفته ام نرفته است! حال عباس راشاد شائبه هایی در این خصوص طرح می کند.

با تمامی این تفاسیر برگزاری مناقصه سبزه میدان در شورا مصوب شد و تصویب طرح کاظم افشارچی منتظر اعلام نظر فرمانداری و شاید هیئت حل اختلاف خواهد بود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۴۰ تولد در مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان
خبر قبلی
جواب مطهری به آیت الله یزدی: شورای نگهبان افراد آزاده را به دلیل انتقاد، رد صلاحیت می‌کند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست