1. اخبار استان
  2. کارخانه‌های آسفالت شهرداری زنجان صرفه اقتصادی ندارند

کد خبر: 4469

کارخانه‌های آسفالت شهرداری زنجان صرفه اقتصادی ندارند

اطلاعی از وضعیت کارخانه آسفالت بناب ندارم

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه فعالیت کارخانه های آسفالت شهرداری زنجان دارای صرفه اقتصادی نیست، گفت: مطابق بررسی های که صورت گرفته فعالیت این کارخانه‌های با بهره وری لازم همراه نبوده و توجیه اقتصادی لازم را برای شهرداری زنجان ندارد.

عباس راشاد در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه هرچند شاهدیم نوسازی لازم برای تجهیزات کارخانه آسفالت بناب انجام شده است، اظهار کرد: با این حال بازهم هزینه های بالای فعالیت آن و بروز برخی مشکلات موجب شده به لحاظ اقتصادی شهرداری زنجان متضرر شود.

وی بر ضرورت توسعه کارخانه پیور سازی تاکید کرد و افزود: در سال های گذشته نیز اعتقاد داشتیم باید استفاده ای پیور در معابر شهر زنجان توسعه یابد و به دلیل وضعیت کیفی آسفالت، پیور جایگیزین آن شود؛ چرا که استفاده از آن مزیت های زیادی دارد.

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شورای پنجم معتقد است کارخانه های آسفالت شهرداری زنجان باید واگذار شود، خاطرنشان کرد: فعالیت این کارخانه های با این شرایط توجیه اقتصادی ندارد و واگذاری آن به بخش خصوصی پیشنهاد شده است.

وی تولید آسفالت و خرید آن در بدنه شهرداری را رویکردی اشتباه توصیف کرد و یادآور شد: تولید آسفالت توسط سازمان عمرانی انجام می شود و خرید آن توسط شهرداری مرکز و مطالبات سازمان عمرانی در این بخش توسط شهرداری پرداخت نمی شود که این موضوع موجب خسارات اقتصادی به این سازمان شده است.

راشاد با بیان اینکه در شرایط فعلی شهرداری به سازمان عمران ۲۲ میلیارد تومان بدهی دارد، تاکید کرد: با این شرایط اداره کارخانه آسفالت منطقی نبوده و باید این کارخانه ها واگذار شوند و توسعه کارخانه های پیورسازی در دستور کار باشد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه اگر سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در کارخانه پیورسازی انجام شود می توان نیاز کامل شهر برای پوشش معابر به پیور را پوشش داد، اظهار کرد: شهرداری زنجان سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت ریزی در شهر می کند که عمر آسفالت آن نیز کوتاه بوده و عملا کارایی لازم وجود ندارد، اگر پیور جایگزین آن شود هم زیبایی بصری لازم را خواهد داشت و هم عمر بالا و در صورت خراب شدن به راحتی قابل تعویض خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از آخرین وضعیت کارخانه آسفالت بناب اطلاعی دارد یا خیر، پاسخ داد: اطلاعی ندارم؛ چرا که مدت زیادی است بازدید صورت نگرفته است.

راشاد در پاسخ به این سوال که نحوه واگذاری به بخش خصوصی با چه رویکردی خواهد بود نیز گفت: این موضوع توسط کمیسیون معاملات پیگیری خواهد شد و در طی انجام مناقطه با بالاترین قیمت به بخش خصوصی واگذار می شود.

گفتنی است طی روزهای گذشته اطلاعاتی به همدلی زنجان واصل شد که کارخانه آسفالت بناب متعلق به شهرداری در حال تخلیه شدن است. این در حالی بود که مجهزترین کارخانه آسفالت شهرداری، کارخانه بناب بوده و در سال های اخیر هزینه های زیادی برای به روز شدن آن صورت گرفته است.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سد مشمپا ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
خبر قبلی
جوانان دومیدانی کار ایجرودی قهرمان استان شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست