1. اخبار استان
  2. کارگر احراج شده سیمان خمسه: امیدی به کمک مسئولان نداریم

کد خبر: 26055

کارگر احراج شده سیمان خمسه: امیدی به کمک مسئولان نداریم

یکی از کارگران احراج شده سیمان خمسه گفت: انقدربی مهری از نهادهای دولتی دیدیم. آنچنان دل و رمقی برای پیگیری نداریم. هرجا رفتیم اما پشت ما را گرفتند بعد رها کردند! امیدوارم شما مثل آن ها نباشید.

این کارگر شرکت سیمان خمسه در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان با بیان اینکه امیدی به کمک مسئولان نداریم، اظهار کرد: در  ۶ سال اخیر شیفت کاری کارگران سیمان خمسه به صورت ۸ به ۱۶ بوده که این وضعیت شرایط دشوار کاری برای کارگران ایجاد کرده و کارگران نیز همواره از شرایط دشوار کاری خود به مدیران شرکت گفته بودند و خواستار تغییر شرایط شیفت کاری و برخی مشکلات خود بوده اند.

وی افزود: غالب نیروها زنجانی و قیداری هستند. بعد از سال ها مشکلات خود را با مدیران شرکت و مدیران دولتی انعکاس دادیم. شیفت کاری طاقت فرسا شدهبود و کارگران مشکلاتی داشتند از اینرو با مدیران شرکت دیدار و مسائل را منتقل کردیم اما گوش شنوایی وجود نداشت. بعد از اینکه کارگران پاسخی به مطالبات خود ندیدن در مقابل بخش اداری شرکت تحصن کردند.

یکی از کارگران احراج شده سیمان خمسه با بیان اینکه به هر کسی در خصوص شیفت کاری دغدغه ها را گفتیم، گفتند که راندمان کاری پایین میاید و نمی شود، خاطرنشان کرد: مدیران شرکت مدعی بودند شیفت استاندارد کشورای اروپایی ۸ ساعته است و مطابق با آن شیفت اعمال می شود اما کدام شرایط دیگر مالی و… همچون استاندادرهای اروپایی در شرکت بوده است؟  قانونی که به نفع خودشان است اروپایی حساب می کنند. قبل از تحصن کارگران با مدیرعامل صحبت کردیم. یک هفته مهلت خواستند اما بعد از چند هفته پاسخشان به مطالبات کارگران “نه” بود.

وی ادامه داد: تحصن کردیم اما بدون تعطیل کردن خط تولید و هیچ بخش تولید متوقف نبود. هیچ آسیبی به بخشی هم زده نشده است. خودشان مشرف هستند و می دانند. قرار شد شورای تامین برگزار شود. مسئولان دولتی در شرکت حضور پیدا کردند و تحصن هم ادامه داشت. به ما گفتند نمایندگان خود را به بخش اداری بفرستید و سپس به عنوان نماینده داخل بخش اداری رفتیم تا صحبت کنیم.

این کارگرد یادآور شد: با حضور نمایندگان کارگران صورتجلسه امضا شد. مدیران شرکت متعهد شدند شیفت ها از هفته آتی عوض شود و بقیه موارد را فرصت داده شود. مدیران شرکت گفتند که کارگران به جلسه شورای تامین نروند چرا که این مسئله خانوادگی است و باید در داخل خانواده حل شود. این موضوع را قبول کردیم چون خواسته های قانونی را مطالبه می کردیم و می خواستیم مشکلات برطرف شود. خودشان رفته بودند بدون حضور کارگران و به صورت یکطرفه مواردی را مطرح کرده بودند.

وی افزود: بعد از آن چند روزی گذشت و متوجه شدیم مدیران شرکت به لحاظ حقوقی اقدام کرده بودند. اماکن چند نفر را خواست. از ما امضا گرفتند که موارد را امضا کنید. ناچارا امضا کردیم. بعد از آن روز تماس گرفتند که دیگر سرکار نیایید. بعد از آن کارگران باز هم تحصن کردند. تهدید به احراج و… هرارگانی هم آمد طرف کارفرما را گرفت.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فنلاند: ملکه “خوشحالی” جهان
خبر قبلی
فیلم: سرجین بافت زنجان، می‌بافد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست