1. یادداشتها
  2. کاندیدا شدن روی لبه ی تیغ

کد خبر: 633

کاندیدا شدن روی لبه ی تیغ

کاندیدا شدن روی لبه ی تیغ

 

📝 سعیدمالکی

دو حادثه ی غم انگیز اخیر زلزله در مشهد و سیل آذربایجان بار دیگر بر کارکرد معجزه آسای فضای مجازی در اطلاع رسانی سریع و بی واسطه و کانالیزه نشده تاکید و تاییدی دوباره داشت. فقط فرض کنید این اتفاق ۱۰ سال پیش می افتاد و چه بسا چنین اتفاقی در همان سال ها و تاریخ های قبل‌تر نیز افتاده باشد اما من و شما از آن تا این اندازه و با جزئیات بیشتر و تاثیرگزار با خبر نمی شدیم.
این همان کارکرد جریان آزاد اطلاعاتی ست که مرحوم آیت اله هاشمی بارها بر آن تاکید و به آن اعتقاد راسخ داشت و بر همین مبنا با فیلتر و ممنوعیت های رایج و مدل خودمان نمی توان مقابلش را گرفت و آن را محدود کرد. با پارازیت و غیره هم نمی شود.
رسانه های مجازی در فضای مجازی و با همه ی احتمال بد آموزی های رایج و قابل پیش بینی ابتدای کار در این فضا، بیشترین و بهترین استفاده را در همین زمینه برده اند و مردم تشنه ی اطلاعات مختلف و سلیقه های گوناگون را پوشش داده اند.اما مهمترین و عالی ترین آن را باید همین جریان بی واسطه و سریع اطلاع رسانی دانست. این روزها اما با نزدیک تر شدن تاریخ برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری این فضا لبریز از مطالب و اخبار و اطلاعات مختلف در این زمینه شده است.

به خصوص شوراها که کاندیداهای بیشتر و متنوع تر دارد. با این حال استفاده ی نادرست از این فضا می تواند نتیجه ای کاملن متضاد با آنچه در نظر دارند به دست دهد. برای بهره برداری از فضای مجازی و توجه جدی به آرایی که در این فضا موج می زند باید هوشمندانه و با توجه ویژه به شکل استفاده از آن تصمیم گرفت و حرکت کرد. در غیر این صورت تجربه ثابت کرده نه تنها نفعی نخواهد داشت که حتی به احتمال بسیار زیاد از آن متضرر نیز خواهند شد. بر همین اساس به اعتقاد نگارنده اصل اول در استفاده از این فضای مجازی اما واقعی، صداقت است. بدون این اصل همان بهتر که کلن کنار بروند.
بدون شک کاندیداها بهتر از هر کس دیگری خود و توانایی ها و ضعف و قوت های خود را می شناسند. بنابر این گام اول صداقت این است که با خودارزیابی مجدد ببینیم توانایی خدمت درست و حرفه ای به شهروندان و رای دهندگان را داریم یا نه؟! در غیر این صورت حتی در صورت انتخاب نیز جز تحمیل هزینه و تلف کردن زمان و فرصت نتیجه ای دیگر نخواهد داشت و البته ثبت نام خود با عنوان عنصری  بی فایده و بیهوده در تاریخ شهر و روستا!
درباره ی نقد و تحلیل عملکرد اعضای فعلی شوراهای شهر و روستا و شهرداران منتخبشان نیز به زودی تحلیلی منتشر خواهم کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تولید بالغ بر ۴۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان
خبر قبلی
ابلاغ قرارداد پروژه سبزه میدان در انتظار اخذ ضمنانت نامه بانکی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست