1. اخبار استان
  2. کاهش ۱۶ درصدی واردات استان زنجان

کد خبر: 7507

کاهش ۱۶ درصدی واردات استان زنجان

مدیرکل گمرک استان زنجان از رشد ۳۵ درصدی صادرات استان در هشت‌ماهه امسال خبر داد و گفت: واردات استان در این مدت با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حمید احمدی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید، با بیان اینکه شمش فلزات بیش از ۷۰ درصد صادرات استان در هشت ماهه امسال را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: صادرات استان زنجان در طول هشت ماهه امسال رشد ۳۵ درصدی داشته است.

وی با یادآوری اینکه ارزش صادرات استان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از ۲۰۶ میلیون دلار به ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است، افزود:  ارزش صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۲۰۶ میلیون دلار به ۲۸۰میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین مقصد صادراتی استان طی این مدت به کشور ترکیه بوده است، یادآور شد: بعد از شمش فلزات، محصولاتی از قبیل سیم و کابل، محصولات لبنی، ترانسفورماتور و کاغذ بیشترین آمار مربوط به صادرات استان در هشت ماهه امسال را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: صادرات محصولات صنایع‌دستی استان زنجان از طریق گمرک ممنوعیت ندارد و پیگیری موضوع صادرات فرش دستباف از طریق گمرک زنجان مدنظر بوده و متولیان امر اگر درخواست بدهند صادرات فرش را از طریق گمرک استان انجام می‌دهیم.  نیازی به اخذ مجوز برای صادرات فرش و چاقو از گمرک استان زنجان وجود ندارد و تولیدکنندگان برای صادرات چاقو و فرش برنامه‌ریزی کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سال ۹۸ را باید سال آثار تورمی جهش نرخ سوخت نامید
خبر قبلی
نصب المان امانتداری جوان ۴۵ساله(حسن نعلچگر) در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست