1. اخبار استان
  2. کتله خور زنجان در مسیر جهانی شدن

کد خبر: 15635

کتله خور زنجان در مسیر جهانی شدن

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از انجام مراحل ابتدایی تدوین مطالعات برای ثبت جهانی غار کتله خور زنجان خبر داد.

 امیر ارجمند در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان؛ با بیان اینکه هر سال کشور ایران اجازه ارسال دو پرونده میراثی به یونسکو برای ثبت جهانی دارد، اظهار کرد: استان زنجان غار کتله خور را برای بررسی کمیته ملی به تهران ارسال خواهد کرد. معتقدیم این ظرفیت میراث طبیعی استان قابلیت طرح در پرونده های میراث جهانی را دارد.

وی در پاسخ به همدلی‌زنجان مبنی بر اینکه در سال های گذشته بازار تاریخی زنجان نیز برای ثبت جهانی مطرح بود اما سرانجام آن مشخص نشد، افزود: به نظر می رسد در انتخاب این اثر دقت نظر لازم صورت نگرفته و اثر استانی در مقایسه با رقبای مشابه خود از استان های دیگر شانسی برای طرح در پرونده های جهانی پیدا نکرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان اینکه همواره این چالش در استان مطرح بوده که زنجان مقصد گردشگری نیست، یادآور شد: حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان خوب بوده اما این میزان حجم در جذب گردشگری و حضور در شهرهای استان دیده نشده که آسیب شناسی این موضوع در قالب یک کار تحقیقاتی و کاربردی توسط تیم های دانشگاهی استان مطالعه خواهد شد.

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
یک کشته در واژگونی پراید در زنجان
خبر قبلی
وقتی می‌گویند «سهام عدالت آزاد شد» منظور چیست؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست