1. اخبار استان
  2. کشت زیره سبز در استان زنجان توسعه می‌یابد

کد خبر: 10518

کشت زیره سبز در استان زنجان توسعه می‌یابد

سال زراعی جاری ۱۶۰ هکتار از اراضی شهرستان ابهر و ۹۲ هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه به کشت زیر سبز اختصاص پیدا کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و مدیریت باغبانی سازمان با همکاری قابل تحسین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه کشت گونه‌های دارویی در استان را به طور جدی پیگری می‌کند.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ بهنام اوجاقلو با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی چهار سال گذشته در استان زنجان از ۱۴ هکتار به بیش از ۵۲۰ هکتار افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: زیره سبز حدود ۲۵۰ هکتار از گیاهان دارویی کشت شده در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه زیره سبز در حال حاضر در دو شهرستان ابهر و سلطانیه کشت و تولید می‌شود، افزود: قرار است طی سال‌های آتی زیر سبز در تمام شهرستان‌های استان بویژه در شهرستان ماهنشان در قالب طرح توسعه ۵۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی کشت شود.

اوجاقلو خاطرنشان کرد: سال زراعی جاری ۱۶۰ هکتار از اراضی شهرستان ابهر و ۹۲ هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه به کشت زیر سبز اختصاص پیدا کرد و امسال در مجموع حدود ۶۵ تن محصول مرغوب در این دو شهرستان برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه کشت زیره سبز به دلیل اینکه جزو گونه‌های با نیاز آبی پایین و مقاوم به خشکی است از تاکیدات مجری طرح گیاهان دارویی وزارت متبوع در راستای مقابله با بحران آب محسوب می‌شود، بیان داشت: زیره سبز در استان زنجان به صورت دیم کشت شده و امسال ۴۰ هکتار از سطح زیر کشت این گونه دارویی در استان به دلیل عدم کشت به موقع قابل برداشت نبود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زیره سبز دنیا در ایران تولید می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر با هدف کنترل نوسان قیمت امکان عرضه زیره سبز تولیدی استان زنجان در بورس فراهم شده و لذا آینده روشنی در زمینه توسعه کشت این گیاه دارویی در استان و به تبع آن اشتغالزایی، صادرات غیرنفتی و ارزآوری پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیشترین سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه ایرانی‌ها هستند
خبر قبلی
آیین افتتاح هفته فرهنگی زنجان (۵ تا ۱۱ مرداد)
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست