1. اخبار استان
  2. کف سازی راسته بالای بازار تاریخی زنجان به پایان رسید

کد خبر: 23994

کف سازی راسته بالای بازار تاریخی زنجان به پایان رسید

زینب زمانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: کف سازی راسته بالای بازار تاریخی زنجان به پایان رسید.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: این راسته اصلی‌ترین مسیر در بازار سرپوشیده است که توسط شهرداری و تحت نظارت کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی استان به پایان رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: کف سازی بازار تاریخی در بازار بر اساس تفاهم‌نامه‌ای است که بین شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان منعقدشده به پایان رسید و این پروژه به‌صورت مشارکتی به‌منظور ساماندهی، اصلاح و کف‌سازی بازار زنجان انجام شد.

 ارجمند گفت: حد فاصل خیابان فردسی و تیمچه چهار دربی به میزان هزار و ۱۰۰ متر مربع کف سازی شد و کف سازی سنگی در تیمچه سید اسماعیل در بازار بالا حد فاصل مسجد ولیعصرو راسته بازار به متراژ ۱۵۰ متر مربع انجام شد.

او بیان کرد: با اشاره به اینکه بازار زنجان به دلیل قدمت و ارزش تاریخی آن موردتوجه است، افزود: از ابتدای سال جاری مرمت و کف سازی این بازار موردتوجه قرار گرفت و تاکنون یک‌فاز آن اجرایی شده است. این کار به‌صورت سنگ‌فرش انجام می‌شود تا با هویت تاریخی بازار زنجان همخوانی لازم را داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای کف‌سازی سایر راسته‌ها بررسی‌ها انجام و برآوردهای لازم در این زمینه صورت گرفته که تحقق این امر چشم‌انداز بهتری را در این حوزه به وجود می‌آورد.

ارجمند گفت: تلاش می‌شود تا نسبت به گذشته در راستای احیا و توسعه بازار تاریخی زنجان گام‌های محکم‌تری برداشته ‌شود و به‌طورقطع این هدف به همراهی شهرداری و شورای شهر با میراث‌فرهنگی تحقق‌یافته و معضلات و مشکلات بازار تاریخی زنجان با همکاری و تعامل همه‌جانبه برطرف خواهد شد.

او افزود: کف سازی ۲ راسته‌بازار تاریخی شامل راسته‌ قیصریه و راسته حجت‌الاسلام در سال های ۹۸ و ۹۹ از سوی شهرداری زنجان انجام شد اما با توجه به مساحت زیاد بازار، کف سازی به اتمام نرسیده و امسال باقیمانده آن انجام می‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فصل پنجم کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان + عکس
خبر قبلی
پخش سریال تلویزیونی صبح آخرین روز از شبکه استانی اشراق
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست