1. اخبار استان
  2. کلاه گشاد دولت بر سر زنجان در لایحه بودجه ۹۸

کد خبر: 7751

کلاه گشاد دولت بر سر زنجان در لایحه بودجه ۹۸

لایحه بودجه دولت برای سال ۹۸ به مجلس تقدیم شد و باز هم فصل سخت بودجه ریزی برای کشور آغاز و نفس های تند اقتصاد کشور و استان زنجان به تپش های بودجه ای بند شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ این روزها برای زنجان استانی که در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، اهمیت زیادی داشته، چرا که باید دید دستپخت مدیران استانی و دولت برای استان برای مردم زنجان در بودجه سال آتی چیست، و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که در تمام امور حتی اجرایی! بسیار فعالند، در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس چگونه از حقوق مردم زنجان دفاع خواهند کرد.

زنجان معمولا از فصل تدوین و تصویب بودجه خاطرات خوبی را به یاد ندارد، در سال های گذشته حاشیه های زیادی در خصوص درآمدهای استانی و میزان اعتبارات پیش بینی شده برای استان زنجان در لایحه بودجه مشاهده می شد. مسائلی که گویای نظام متمرکز اداری و اعتباری در کشور و اعمال برخی بی عدالتی ها است.

در سلسه نوشته های به وضعیت بودجه استان در سال  آتی خواهیم پرداخت. هرچند انتظار بود طی روزهای اخیر نمایندگان پرتلاش! استان در خصوص وضعیت بودجه استان به مردم گزارش دهند، اما آنچه در روزهای گذشته شاهد آن بودیم ردپای نمایندگان در مسائل اجرایی استان بود.

آنچه اعداد و ارقام لایحه بودجه کشور نشان می دهد؛ منابع درآمدی کشور ۲۰۸ هزار و ۶۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که در بخش مصارف هزینه ای معادل ۳۲۰ هزار و ۶۹۰ میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان پیش بینی شده است. منابع بودجه کل کشور یک تریلیارد و ۷۰۳ هزار و ۲۳۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان و مصارف بودجه کل کشور یک تریلیارد و ۷۰۳ هزار و ۲۳۳ میلیار و ۲۲۷ میلیون تومان پیش بینی شده است.

در بخش درآمدی کشور، جدول شماره ۵ لایحه بودجه دولت گویای پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومانی دولت از جرائم راهنمایی و رانندگی است.

درآمدهای استانی تعریف شده برای استان زنجان در بخش دریافتی های بودجه سال ۹۸ به میزان ۹۸۶ میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان پیش بینی شده است. در بخش پرداختی ها و برای بودجه عمومی(هزینه ای) جمع بودجه ۲۶۲ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان پیش بینی شده است. همچنین جمع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان زنجان برای سال آتی ۱۸۶ میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان پیش بینی شده است.  جمع پرداختی های برای استان زنجان در بودجه سال آتی به میزان ۴۴۸ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان پیش بینی شده است.

آنچه قابل بیان است اینکه عملکرد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان زنجان در سال ۹۶ به میزان ۱۳۱ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان و در سال ۹۷ به میزان ۱۷۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان بوده است.

آنچه دولت در لایحه بودجه سال آتی از محل درآمد ۳ درصد صادرات نفت و گاز برای استان زنجان پیش بینی کرده ۸۳ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان است. اعتبارات موضوع ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده استان ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای زنجان پیش بینی شده است.

اما سهم زنجان از اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور جمعا ۲۰۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان پیش بینی شده است. جمع کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مطابق با جدول ۱۰-۱ به میزان ۳۸۲ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان پیش بینی شده است.

در اعتبارات دستگاه ها و ردیف های متفرقه انتقالی به استان ها در سال آتی برای کمک زیان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

اعتبارات موضوع ماده ۲۳ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و جرائم راهنمایی جهت پرداخت به شهرداری ها و دهیاری های کوشر نیز که جزو تملک دارایی های سرمایه ای عنوان شده برای استان زنجان ۵۲ میلیارد و ۸۵۹۹ میلیون ریال پیش بینی شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تعداد مراکز معاینه فنی استان زنجان به ۱۴ رسید
خبر قبلی
صادرات ۳۷ هزارتن شمش روی توسط واحدهای مستقر در شهرک صنعتی روی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست