1. اجتماعی
  2. کلیات طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری تصویب شد

کد خبر: 8469

کلیات طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری تصویب شد

اعضای کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس، کلیات طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری را تصویب کردند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه با اشاره به جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی گفت: حدود پنج سال است که دولت در تقدیم لایحه مطبوعات یا نظام رسانه تعلل کرده و علیرغم تاکیدات و تلاش‌های پی در پی کمیسیون فرهنگی، تا کنون چنین لایحه‌ای به دست مجلس نرسیده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس طرحی تحت عنوان سازمان نظام روزنامه‌نگاری جمهوری اسلامی ایران آماده شد که کلیات آن پس از استماع آرای اعضای کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همانگونه که پزشکی، مهندسی و پرستاری دارای نظامنامه است و نظامات مستقل برای هر کدام از این حِرَف تعریف شده، باید برای روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات نیز یک نظام مستقل تحت عنوان نظام روزنامه‌نگاری تعریف و تشکیل شود تا با مقنن نمودن آن، حوزه نظارتی هم ساماندهی شود.

وی درخصوص نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این طرح گفت: اگرچه وزارتخانه موافق اصل موضوع است ولی اصرار آنها بر ارائه لایحه است؛ در حالی که کمیسیون فرهنگی مجلس بیش از دو سال معطل ماند ولی دولت نتوانست لایحه را تقدیم کند.

آزادی‌خواه تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری را بر اساس حکم ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه عنوان و درباره بار مالی آن برای دولت، توضیح داد: منابع تامین بار مالی تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری در طرح پیش‌بینی خواهد شد.

عضو کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: همانطور که در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به تشکیل سازمان نظام روزنامه‌نگاری شده در این طرح نیز بر مبنای حکم قانون برنامه توسعه، دولت مکلف به انجام این کار خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان بیش از ۴۱ درصد
خبر قبلی
۲ سالانه حسین منزوی برگزار می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست