کلید واژه توسعه شهری در گرو حمایت از توسعه صنعتی-اقتصادی

 

کلید واژه توسعه شهری در گرو حمایت از توسعه صنعتی-اقتصادی

چرا شورای شهر زنجان باید از توسعه صنعتی حمایت کند؟

 

 

سعید امیدی- عضو شورای اسلامی شهر زنجان

 

چرا “شورای شهر زنجان” برای تحقق اهداف بلند مدت و میان بلندت توسعه شهری ، باید بصورت جدی تری از توسعه صنعتی و #اقتصادی حمایت کند؟

 

یکی از ردیف های درآمدی پایدار برای شهرداری ها، سهم وصولی از بابت ۳ % قانون #مالیات بر ارزش افزوده است که میزان تحقق آن تابع شرائط اقتصادی هر شهر می باشد .

بررسی درآمد شهرداری زنجان از سال ۹۰ تا ۹۵ نشان می دهد ، حدود ۲۴% از مجموع درآمد بودجه ای محقق شده در هرسال به درآمد ناشی از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده (طبق توضیح بند اول) اتکا داشته است.

مجموع رقم محقق شده از محل این کد درآمدی برای شهرداری زنجان در طی دوره پنج ساله اخیر ، حدود ۱۸۵ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با شهرهای صنعتی ، رقم ریالی کوچکی به حساب می آید و همین موضوع یکی از مهمترین دلائل اختلاف #بودجه شهرداری زنجان و به تبع آن از مهمترین عوامل اختلاف توسعه شهری زنجان در مقایسه با شهرهائی مانند تبریز ، قزوین و اراک می باشد .

از نگاهی دیگر باید گفت در طی این دوره ( ۹۰-۹۵) ، یک چهارم توسعه شهری به لحاظ عمران، آبادانی و کیفیت خدماتی در زنجان، مستقیما تابع درآمد شهرداری ناشی از مالیات بر ارزش افزوده ، بوده است .

درآمد هر شهری از محل مالیات بر ارزش افزوده ، عملا تابع فعالیت های #اقتصادی ، صنعتی و تولیدی و خدماتی در همان شهر است که در واقع به نحوه فعالیت بنگاه های صنعتی و خدماتی بستگی دارد.

با توجه به نکات فوق طبیعی است اجرای پروژه های بزرگ در شهر که نیازمند تزریق #بودجه عمرانی از سوی شهرداری است ، در صورت توسعه فعالیت اقتصادی و تجاری و متعاقب آن انتقال درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به طرح های عمران شهری ، قابل تعریف و اجرا است .

بنابراین اگر #مدیریت_شهری زنجان به دنبال توسعه جدی و قابل توجه در میان مدت و بلند مدت است ” باید و باید ” همگام با سایر بخش های مرتبط ، بسیار جدی تر حامی و پشتیبان برای توسعه ی اقتصادی و صنعتی در شهرمان باشد که در گزارش های آتی ، شیوه های جاری سازی این رویکرد ، ارایه خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سایت جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان فعال شد
خبر قبلی
کشف و ضبط کالای قاچاق به ارزش ۵میلیارد ریال در شهرستان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست