1. اقتصادی
  2. کمک‌ نقدی به مردم برای دولت‌های بعدی تعهد ایجاد می‌کند

کد خبر: 11901

کمک‌ نقدی به مردم برای دولت‌های بعدی تعهد ایجاد می‌کند

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به افزایش قیمت بنزین و برنامه دولت برای کمک های نقدی برای خانوارها، گفت: دولت با مصرف کردن درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در جهت کمک‌های نقدی به مردم برای دولت‌های بعدی تعهد ایجاد کرد.

به گزارش “همدلی‌‌زنجان”؛ حسین سلاح ورزی با بیان اینک فاجعه توزیع یارانه نقدی در مقیاس وسیع تری تکرار شد، اظهار کرد: شواهد بسیار زیادی صاحبنظران اقتصادی و فعالان بخش خصوصی را به این باور می رساند که اضافه درآمد ناشی از این کاهش یارانه های انرژی، صرف برنامه های پر سرو صدا، اما کم اثر، در حوزه حمایت اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت بجای اصلاح ناترازی های بنیادین عملکرد و سازمان خود، که یکی از اصلی ترین عوامل ناترازی های کلان اقتصاد ملی است؛ با درآمد ناگهانی حاصل از افزایش قیمت بنزین، برای حاکمیت تعهدات تازه ای خواهد تراشید، افزود: این تعهدات، وضعیت ناترازی بنیادی عملکرد دولت را وخیم تر از گذشته خواهد نمود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: در نهایت منجر به تشدید و تقویت وضعیت تورمی مزمنی خواهد شد که سالهاست قاتل نوآوری و خلاقیت در اقتصاد ایران است.

وی با بیان اینکه دولت اگر قصد حذف یارانه ها و افزایش درآمدهای عمومی را دارد؛ به موازات آن، باید به اصلاح اساسی و عمیق نظام مدیریت هزینه های عمومی بپردازد، خاطرنشان کرد: ناکارآمدی و عدم شفافیت یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد و تثبیت وضعیت ناترازی در عملکرد دولت است.

سلاح ورزی افزود: همچنین دولت باید درآمدهای تازه را صرف بازپرداخت تعهدات قدیمی کند؛ نه اینکه به اتکای آن برای خود و دولت‌های بعدی تعهداتی تازه بتراشد، تا فاجعه توزیع یارانه های نقدی، یکبار دیگر و در مقیاسی وسیع‌تر تکرار شود.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۷ هزار کارت سوخت معطله در استان زنجان
خبر قبلی
وجیه الله نوروزی فرماندار ابهر شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست