کمک بیش از ۲ میلیارد ریالی مردم زنجان به نیازمندان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر از کمک مردم خیر و نوعدوست استان زنجان در ایام محرم و صفر به ارزش ۲ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال در قالب کمک های نقدی ، غیر نقدی و خدماتی داد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مشارکت های مردمی و کمک خیرین و استفاده از ظرفیت های آن برای پیشبرد اهداف بهزیستی ضروری بوده و فرهنگ سازی جهت ایجاد خیر جمعی می تواند راه گشا باشد.

وی افزود: سازمان بهزیستی در سال۱۳۵۹و با ادغام ۱۶ارگان و نهاد برای رسیدگی به امور ایتام ، محرومین و نیازمندان شکل گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشارکت نقدی توسط شهرستانهای زنجان ، ابهر ، خدابنده ، خرمدره ، طارم ، ماهنشان و ستاد مرکزی صورت پذیرفته شده خاطر نشان کرد: این امربه ارزش ۲۸۶ میلیون و ۳۳۰ هزار جمع آوری گردیده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تشکیل شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: منابع دولتی قطعا” پاسخگوی نیازهای جامعه هدف این نهاد نیست و با کمک خیرین بیش از پیش می توان مشکلات آنها را در زمینه درمانی، تحصیلی، ازدواج ، مسکن و اشتغال رفع نمود .

وی از مشارکت به عنوان مقوله ای مورد تأکید در اسلام نام برد و خواستار فرهنگ سازی وکمک به همنوعان شد و ابراز داشت : از کودکی باید یاری و کمک به هم نوع را به کودکان خود بیاموزیم.

محمدی مشارکت غیر نقدی توسط شهرستانهای زنجان ، ابهر ، خدابنده ، خرمدره ، طارم ، ایجرود ، ماهنشان و ستاد مرکزی عنوان نمود و یادآور شد: این مهم در قالب اهداء گوشت قربانی ، غذای نذری ، ارزاق ، لباس ، لوازم التحریر، وسایل خانگی و…. بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از فعالیت های بهزیستی برون سپاری شده است افزود:کاری که به مردم واگذار گردد همیشه نتیجه بخش خواهد بود و در رفع مشکلات مددجویان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره اینکه نزدیک به ۴۰۰ پزشک حامی مددجویان بهزیستی هستند اظهار نمود: این گروه از جامعه در جهت درمان رایگان مددجویان در قالب گروه‌های همیار و داوطلب با بهزیستی همکاری می نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به این‌که گروه هدف این نهاد حمایتی، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، معلولان و سالمندان را شامل می‌شود اظهار نمود: حسن نوع دوستی در میان جامعه پزشکی به گونه چشمگیری قابل ملاحظه بوده و بسیاری از پزشکان مترصد فرصتی هستند که بیماران نیازمند و بی بضاعت را مساعدت و یاری نمایند.

وی گفت: همکاری داوطلبان متخصص در زمینه آموزشی ، حقوقی و فنی و حرفه ای در قالب زن و مرد از دیگر روش های مشارکت های مردمی توسط این نهاد حمایتی در راستای خدمت به مددجویان و نیازمندان انجام می گردد.

گفتنی است: براساس آمار موجود ۹۲ مؤسسه خیریه در استان زنجان به ثبت رسیده است که تحت نظارت بهزیستی این استان فعالیت می کنند .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
یک دقیقه مطالعه
خبر قبلی
اجرای طرح “۲ در یک” در بانک قرض الحسنه مهر ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست