1. اخبار استان
  2. کنفرانس بین‌المللی بهداشت محیط در زنجان برگزار می شود

کد خبر: 8582

کنفرانس بین‌المللی بهداشت محیط در زنجان برگزار می شود

 
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از برگزاری کنفرانس بین‌المللی بهداشت محیط با حضور حدود ۱۰ استاد برجسته بین‌المللی و صاحب نظر در بحث آلاینده‌ها در زنجان خبر داد.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  پرویز قزلباش در هشتمین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که صبح دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات پیامبر اعظم استانداری با حضور اعضای کارگروه برگزار شد، اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی بهداشت محیط از ۷ تا ۹ اسفندماه سال‌جاری در حوزه بهداشت محیط به ویژه در بحث آلاینده‌ها با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از کارشناسان در سطح کشور برگزار خواهدشد که فرصت خیلی خوبی است که از منظر علمی و تحقیقاتی به این قضیه توجه شود.
پرویز قزلباش افزود: فرصت بسیارخوبی است برای استان زنجان، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت که به بحث بهداشت محیط به ویژه بحث آلاینده‌ها و به خاطر نقشی که معاون سرب و روی و فرآوری اینها در زنجان دارند، بیشتر به آن پرداخته شود و همیشه یکی از دغدغه‌هایی بوده که در زنجان مطرح بوده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های برگزارشده در دانشگاه علوم پزشکی، بیان داشت: در ایام مبارک دهه فجر امسال شاهد بودیم که حوزه سلامت و روابط عمومی سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت، هماهنگی و همکاری خوبی را در قالب شورای هماهنگی در ایام دهه فجر در قالب برنامه‌های مشترک و خاص مجموعه‌ داشتند که حرکت خوبی بود و امیدوار هستیم این کار در سال‌های بعد سامان یافته‌تر انجام شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به برگزاری دومین مجمع سلامت استان با حضور استاندار، امام جمعه و مسئولین استانی، سمن‌ها، خیریه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی اشاره داشت و افزود: برگزاری این مجمع فرصت بسیارخوبی بود برای عرضه جمع‌بندی‌ها و کارهایی که توسط دبیرخانه مجمع صورت گرفته بود که با جمع‌بندی نهایی، شعار سالانه این مجمع مشخص شد و امیدوار هستیم در قدم‌های بعدی برنامه عملیاتی مجمع برای سال ۹۸ قابل تبیین شود و ارزیابی‌ها بر مبنای آن صورت بگیرد.
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان همچنین به افتتاح ۵۲ پروژه دانشگاه در ایام دهه فجر اشاره و تصریح کرد: مقرر بود این پروژه‌ها با حضور وزیر بهداشت در قالب یک ویدئوکنفرانس افتتاح شود که به هفته سلامت ۹۸ موکول شد، هرچند که بعضی از این پروژه‌ها افتتاح شد.
به گفته دکتر قزلباش این پروژه‌های افتتاحی پروژه‌هایی هستند که درحال حاضر ارائه خدمت می‌کنند و فعال هستند و به طور رسمی افتتاح نشده‌اند.
وی در ادامه به برنامه‌های آتی دانشگاه ازجمله چهارشنبه سوری اشاره و اظهار داشت: چهارشنبه سوری مسائل و حاشیه‌هایی دارد و معمولاً حوزه سلامت به نوعی درگیر این برنامه است و دوستان اگر پیشنهاد، راهکار و ایده‌ای داشته باشند برای مدیریت بهتر این مسئله در حوزه سلامت، اعلام کنند تا با بررسی این پیشنهادها و کار کارشناسی، در کارگروه مطرح شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه سند تغذیه و امنیت غذایی تدوین شده افزود: به جهت پیگیری این سند ازسوی استاندار، ان‌شاءالله این مبحث در نشست بعدی قابل ارائه خواهد بود.
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان موضوع صنایع خانگی و اشتغال را یکی از موضوعات مهم برشمرد و تصریح کرد: بحث اشتغال خانگی به ویژه در بحث بانوان مطرح است و اینکه چطور می‌شود در این حیطه همکاری را در کارگروه و به ویژه در حوزه غذا، دارو، بهداشت و کشاورزی مطرح کرد، حائز اهمیت دانست.
به گفته قزلباش باید به نوعی سیاست‌های حمایتی و ترویجی را در این حوزه و در عین حال نظارت‌های لازم را بر سلامت این موادغذایی داشته باشیم تا مردم مطمئن باشند که محصول سالم به دستشان می‌رسد و این موضوع در قالب یک کمیته کارشناسی متشکل از کارشناسان مربوطه این مسئله بررسی شود.
وی با اشاره به هفته سلامت مردان که هفته اول اسفندماه برگزار می‌شود تاکیدکرد: یکی از مشکلات همین است که مردان خودشان به سلامت خودشان توجه ندارند و در بحث مراجعات به مراکز جامع سلامت و پوشش، مشکل اصلی خود آقایان هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اهمیت مصرف سیگار و قلیان افزود: متاسفانه سیگار و قلیان اخیرا به طور بسیار فزاینده، با تابلوهایی بسیار بزرگ و نامناسب بسیار وسیع شده که این مهم نیز یکی از موضوعات مصوب برای نشست بعد خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان منصوب شد
خبر قبلی
پیمانکار و مشاور را تسهیل کننده مسیر توسعه بدانیم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست