1. اجتماعی
  2. کودک آزاری پدیده ای خاموش در خانواده ها

کد خبر: 11068

کودک آزاری پدیده ای خاموش در خانواده ها

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی حمایت از کودکان است تصریح کرد : نا آگاهی والدین به مسایل تربیتی ، اعتیاد به مواد مخدر ، اختلافات خانوادگی ، طلاق والدین از مهمترین علل کودک آزاری به شمار رفته و در این راستا گزارش‌دهی در خصوص کودک‌آزاری از سوی بیمارستان‌ها، مدارس و مهد های کودک و… باید مورد توجه باشد و رسانه‌ها نیز باید روی این موضوع حساس باشند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمد محمدی اظهار کرد: یکی از گروه های هدف برنامه اورژانس اجتماعی کودکان آزار دیده هستند که در صورت گزارش موارد کودک آزاری (به خط تلفن ۱۲۳) ، کارشناسان خدمات سیار اورژانس اجتماعی در اسرع وقت به محل اعزام  و به بررسی شرایط می پردازند. در صورت مشاهده این امر، کودک به مرکز مداخله در بحران ارجاع می شود تا با ارایه خدمات مددکاری و روانشناختی اقدام به حل مشکل خانواده  جهت پیشگیری از کودک آزاری گردد و در صورتی که حضور کودک در خانواده موجب آسیب به وی گردد ، کودک از خانواده جدا و در مراکز نگهداری بهزیستی پذیرش می گردد.

وی افزود: بهزیستی  به عنوان تنها نهاد مداخله گر در کودک آزاری ، سعی در  پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی از جمله پدیده کودک آزاری دارد.

وی خاطر نشان کرد: خط ۱۲۳ در ابتدا با هدف انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار نمود، ولی در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت از حوزه خاص کودک آزاری فراتر رفته و شامل گروه های هدف بهزیستی که در شرایط اورژانسی هستند فعالیت می نماید.
این مقام مسئول از ارائه خدمات روان شناختی و مددکاری خبر داد و اضافه کرد: کودک آزاری ،همسر آزاری،زنان آسیب دیده اجتماعی،دختران فراری یا در معرض آسیب، سالمندان و یا معلولان آزار دیده ، اقدام به خودکشی،کودکان کارو خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، اختلافات حاد خانوادگی و…از مهمترین فعالیت های اورژانس اجتماعی هستند که در کنار خدمات تخصصی به خانواده ها ارائه می گردد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۵۰۰ هکتار از اراضی ملی بادامستان در آتش سوزی خاکستر شد
خبر قبلی
ساخت راه‌آهن ایران ـ کربلا‌ پس از ۸ سال بلاتکلیفی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست