1. اقتصادی
  2. گشت ارشادِ اقتصاد ایران!

کد خبر: 21810

گشت ارشادِ اقتصاد ایران!

علیرضا خدابخشی

مالیات بر عایدی سرمایه بنا بر ادعای طراحان ایرانی آن، نوعی مالیات تنظیم کننده است که هدف ان ایجاد درآمد برای دولت نیست بلکه می خواهد از گرایش سرمایه مردم به سمت سرمایه گذاری های سوداگرانه پیشگیری کند.

فرض طراحان مالیات بر عایدی سرمایه این است که اکثر مردم انگیزه ای برای سرمایه گذاری در تولید ندارند پس باید جلوی سفته بازی را گرفت تا مردم در تولید سرمایه گذاری کنند. طراحان باید به این سوال پاسخ دهند که آیا آن عده قلیلی که انگیزه تولید داشته اند موفق به سرمایه گذاری شده اند یا با مانع مواجه شده اند؟!

طراحان مالیات بر عایدی سرمایه، کارمند و نان خور حکومت هستند. آنها مشاغل آزاد ندارند و همین امر موجب می شود که نه بر مبنای شناخت از سرمایه گذاری در ایران، بلکه برمبنای مشهورات غلط رایج در افکار عمومی، تصمیم بگیرند.

یکی از نمایندگان مدافع مالیات بر عایدی سرمایه در ایام تبلیغات انتخابات مجلس، لیست اموال خود را منتشر کرده بود. اموال چندانی نداشت اما بیشتر پولش را روی زمین ۶۵ متری (تعجب نکنید به حروف شصت و پنج متری) در یکی از مناطق ساخته نشده و درحال پیشرفت شهر سرمایه گذاری کرده بود و البته به نظر من کار عاقلانه ای کرده بود.

حدود ۱۵ سال است که دولت موظف شده است شرایط مدارک لازم برای مجوزهای کسب و کار را در یک کتاب یا پایگاه اینترنتی فقط بنویسد، باورتان می شود هنوز کامل نشده است؟!

در کشوری که پزشکی و داروسازی و پرستاری خواندن آرزو است و پروانه داروخانه و پروانه وکالت ۲۰ سال زمان می برد و بانکهایش نه وام می دهند و نه سود بالاتر از نرخ تورم، و تبدیل بیابان به کارخانه و انبار و خانه ممنوع است حالا قرار است خانه و ملک و ساختمان خریدن برای فرار از کاهش ارزش دارایی در حمله مغولی تورم هم ممنوع شود! غافل از اینکه راه بر کنزکردن طلا و ارز و رمز را نمی توانند سد کنند و زمین خدا بزرگتر از قفس بروکراسی ایران است!

نوع برخوردهای بروکراسی جمهوری اسلامی با سرمایه گذاران، تا کنون صدها میلیارد دلار از سرمایه های کشور را فراری داده و دودستی تقدیم آمریکا، اروپا، امارات و ترکیه کرده است و همچنان می کند. مالیات برعایدی سرمایه این روند را تشدید خواهد کرد.

نسل قبلی این نمایندگان بجای عمل کردن به قسم خود برای پاسداری از قانون اساسی و از جمله تسهیل ازدواج، با طرحها و مدیریت خود ۱۴ میلیون دختر و پسر مجرد را که انبوهی از آنان بیکارند به خیابان های ایران روانه کردند و به قصد قربت خواستند که با گشت ارشاد، عفاف و حجاب را گسترش دهند!

مالیات بر عایدی مسکن نسخه جدید گشت ارشاد است که خواسته است بدون تسهیل سرمایه گذاری در ایران و رفع موانع ان، سرمایه را به سمت تولید سوق دهد. اگر گشت ارشاد توانست مجرد های ایرانی را به ازدواج تشویق کند مالیات بر عایدی سرمایه هم می تواند!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرایط جوی پایدار در استان زنجان
خبر قبلی
چگونه ازدواج موفق داشته باشیم؟ + پادکست ۶
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست