1. اخبار استان
  2. یک بام و دو هوای فرودگاه زنجان برای پرواز…!

کد خبر: 9304

یک بام و دو هوای فرودگاه زنجان برای پرواز…!

با توجه به جابجایی بیش از هفت هزار نفری مسافر در بازه زمانی ۲ ماه و ۱۲ روزه فرودگاه زنجان شنیدن خبر تعطیلی آن و اظهارنظر مدیر آن که دلیل تعطیلی را نبود مسافر عنوان کرده نیازمند بررسی است.

 

زنجان در دولت نهم و دهم صاحب فرودگاه شد و از روزی که این افتخار! برای زنجانی ها برای داشتن یک فرودگاه به ثبت رسیده همواره برای داشتن پرواز شاهد فراز و فرود وحواشی زیادی بودیم.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ ۲۵ فروردین ماه ۹۸ باشگاه خبرنگاران جوان خبری بر روی خروجی خود رفت با این تیتر که “فرودگاه زنجان دوباره تعطیل شد “.

این خبر دوباره فرودگاه زنجان را وارد یک حاشیه دیگر کرد اما جالب اینکه وب سایت فرودگاه زنجان در ۱۹ فروردین ماه ۹۸ و ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه خبری بر روی خروجی خود رفته که در آن آمار قابل تاملی وجود دارد. در اطلاعات ارائه شده آمده است؛ آمار مسافر و بار فرودگاه زنجان از ۲۶ دی ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ ( از زمان شروع پروازهای مشهد ایران ایرتور) به شرح ذیل اعلام می شود.

از مورخ ۲۶ دی ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸، باوجود بارش برف و باران و شرایط جوی نامناسب در این ایام، با تلاش کارکنان این فرودگاه درتمام این  روزها ، هیچ پروازمسافربری باطل نشد.

 

آمار مسافر و بارپروازهای برنامه ای فرودگاه زنجان از ۲۶  دی ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸( تعداد پرواز ورودی و خروجی ایرتور ) به میزان ۴۶ پرواز بوده که این پروازها ۷ هزار و ۲۹۳ مسافر را جابجا کرده است.

تعداد مسافر(با صندلی){بزرگسال و کودک} پروازهای فرودگاه زنجان به میزان  ۶ هزار و ۹۹۷ نفر بوده است. میانگین تعداد مسافر هر پرواز(بزرگسال،کودک و نوزاد) نیز به تعداد ۱۵۹ نفر بوده است. درصد میانگین اشغال صندلی هر پرواز(بدون نوزاد) به میزان ۹۷.۵ درصد بوده است.

با توجه به جابجایی بیش از هفت هزار نفری مسافر در بازه زمانی ۲ ماه و ۱۲ روزه فرودگاه زنجان شنیدن خبر تعطیلی آن و اظهارنظر مدیر آن که دلیل تعطیلی را نبود مسافر عنوان کرده نیازمند بررسی است. اینکه درصد میانگین اشغال صندلی هز پرواز بیش از ۹۷ درصد بوده و ۴۶ پرواز در این مدت انجام شده و حال فرودگاه بدون مسافر است نیز خود نکته قابل تامل دیگری است!

آیا فصل بهار نسبت به فصل زمستان و نیمه نخست فروردین فصل کم مسافرتری است؟ حداقل در استان سردسیری مثل زنجان برقراری پرواز و انجام مسافرت در بهار معقول تر به نظر می رسد. به نظر می رسد، ضروری است مدیر فرودگاه زنجان و مسئولان مرتبط در این حوزه برای مردم استان توضیحات قانع کننده ای ارائه کنند.

 

ردیف
۱ تعداد پرواز (ورودی و خروجی) ایرتور ۴۶
۲ تعداد مسافر ۷۲۹۳
۳ تعداد مسافر(با صندلی){بزرگسال و کودک} ۶۹۹۷
۴ تعداد مسافر( بدون صندلی){نوزاد} ۲۹۶
۵ تعداد صندلی استاندارد مسافر برای   هرهواپیمای  MD82 ایرتور ۱۵۶
۶ میانگین تعداد مسافر هر پرواز(بزرگسال،کودک و نوزاد) ۱۵۹
۷ میانگین اشغال صندلی هر پرواز(بدون نوزاد) ۱۵۲
۸ درصد میانگین اشغال صندلی هر پرواز(بدون نوزاد) ۹۷.۵ درصد

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 آیا دلار بیش از حد گران است؟
خبر قبلی
ساختمان باشگاه مهندسان زنجان در مسیر سیل است؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست