1. اخبار استان
  2. ۱۰ روش هوشمند برای معرفی خود در مصاحبه کاری

کد خبر: 6085

۱۰ روش هوشمند برای معرفی خود در مصاحبه کاری

۱۰ روش هوشمند برای معرفی خود در مصاحبه کاری

 

 

 

 

مصاحبه‌های شغلی کار ساده‌ای نیستند. در حقیقت، اکثر مردم هر زمان که نیاز به شرکت در یک مصاحبه دارند، از این امر بیزارند، مهم نیست که چقدر آن کار را بخواهند. چرا؟ چون مجبورند با یک غریبه در اتاق بنشنید در حالی که او تمام تصمیمات حرفه‌ای که تا به حال گرفتند را قضاوت می‌کند.

با این حال، مصاحبه شغلی یک وسیله ضروری برای گرفتن شغل است، بنابراین مسئولیت ما قبل از هر یک از این جلسات حرفه‌ای آماده سازی برای آن است. آماده سازی سؤالات معمول مصاحبه می‌تواند به شما کمک کند احساس راحت‌تری داشته باشید. در اینجا به روش‌های هوشمندانه برای پاسخ دادن به سؤال “چگونه خودتان را توصیف می‌کنید؟” اشاره می شود:

۱⃣ انگیزه‌های مصاحبه کننده را درک کنید

با پرسش‌هایی مانند «چطور خودتان را توصیف می‌کنید؟» مصاحبه کننده سعی دارد اطلاعات بیشتری درباره شما و نحوه قضاوت در مورد خودتان را پیدا کند.
دلیلی که این سؤال خاص از شما پرسیده می‌شود این نیست که مدیر استخدام می‌خواهد در مورد محدوده واژگان شما بیشتر بیاموزد، بلکه با این سؤال او ارزیابی می‌کند که آیا می‌توانید با فرهنگ و محیط کار شرکت هماهنگ باشید یا خیر. بنابراین، بهترین راه برای پاسخ به این سؤال این است که به آن‌ها نشان دهید که مناسب برای این موقعیت هستید، یعنی: شما مهارت مورد نیاز را دارید و شخصیت شما نیز بسیار مناسب است.

۲⃣ در مورد فرهنگ شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنید

تحقیق در مورد شرکت قبل از مصاحبه، همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، ضروری است. بعضی از مدیران استخدام نه تنها از شما می‌پرسند که آیا به وب‌سایت آن‌ها سر زده‌اید، اما آنها همچنین انتظار دارند که شما جزئیات زیادی در مورد عملکرد آن‌ها بدانید.
آنچه باید انجام دهید این است که به تحقیق در مورد فرهنگ شرکت بپردازید، بنابراین به صفحات رسانه های اجتماعی شرکت بروید و عکس‌های شرکت را جستجو کنید. اکثر شرکت‌ها حداقل یک عکس از جشن سال نو یا از جمع آوری کمک‌های مالی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند و این تصاویر و پست‌ها می‌توانند به شما در درک فرهنگ سازمانی شرکت کمک کنند.

۳⃣ بهترین ویژگی‌ها و خصوصیات خود را شناسایی کنید

دو مرحله اول مربوط به تحقیق و درک چگونگی برآورده کردن انتظارات مصاحبه کننده است. این مرحله با انجام اقدامات به منظور برآورده کردن انتظارات آن‌ها انجام می‌شود.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک دوست یا یک عضو خانواده بنشینید و هر کلمه‌ای را که به ذهن می‌آید و مربوط به شماست یادداشت کنید. به عنوان مثال، اگر رویا پرداز هستید آن را بنویسید و یا اگر شخصی بسیار تمیز و مرتب هستید، آن را نیز یادداشت کنید.
گام بعدی تطبیق خصوصیات خود با انتظارات شرکت است. یک‌بار دیگر شرح کار را بخوانید و دور کلمه‌های مشابه به آنچه در فهرستتان است دایره بکشید. بنابراین، اگر شما برای مثال «رویاپرداز» را در لیست خود دارید، و این شرکت به دنبال فردی با ایده‌های نوآورانه است، پس می‌توانید خود را به عنوان فردی با چشم انداز توصیف کنید.
در نهایت بهترین راه پاسخ دادن به این سؤال این است که با مثال یا داستانی جالب موضوع را توضیح دهید. به مواردی فکر کنید که مهارت‌های سازمانی شما مورد استفاده قرار گرفت. بعنوال مثال:

من کسی هستم که بسیار سازگار است. من می‌توانم به راحتی با شرایط جدید کاملاً هماهنگ شوم و فکر می‌کنم چالش یادگیری چیزی جدید نیمی از سرگرمی است. به همین دلیل من همیشه خودم را وادار به رشد می‌کنم و همچنان به بهبود خودم ادامه می‌دهم.”

“من کسی هستم که به قدرت ارتباطات اعتقاد دارد. از نظر من، داشتن کانال‌های ارتباطی باز با همه می‌تواند به طور قابل توجهی به تیم و نتایج آن‌ها کمک کند. ”

شناسایی یک راه هوشمندانه برای پاسخ دادن به «چطور خودتان را توصیف می‌کنید؟» می‌تواند به شروع مصاحبه به صورت خوب کمک کند. به خاطر داشته باشید که بیش از حد آن را انجام نمی‌دهید و صادقانه باشید، زیرا اگر صادق نباشید، بعداً مشخص می‌شود و تصور مصاحبه کننده از شما را خدشه دار می‌کند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کدام مدیران زنجان از بدنه دولت جدا می‌شوند؟
خبر قبلی
فروپاشی دلار آمریکا نظام اقتصادی دنیا را نابود می‌کند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست