1. اخبار استان
  2. ۲۵ درصد مردم شهر زنجان عوارض پرداخت می‌کنند

کد خبر: 6121

۲۵ درصد مردم شهر زنجان عوارض پرداخت می‌کنند

برآورد اولیه طرح سبزه‌میدان ۵۰ میلیارد تومان

نشست مشترک اعضای مجمع مشورتی استان با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان عصر امروز در محل سالن جلسات سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برگزار شد.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ در این نشست، اعضای مجمع مشورتی استان دیدگاه‌ها و نظارت خود را در موضوعات مختلف شهری با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در میان گذاشتند.
شهردار زنجان در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در یکسال گذشته ،تقویت حس مطالبه گری مردم از مسوولین را بزرگترین کار فرهنگی دانست و گفت: شهرداری نهاد درآمد و هزینه است و براساس درآمدها و دریافتی از مردم هزینه‌های خود را انجام می دهد
مسیح اله معصومی با اشاره به قطع کمک های مالی دولت به شهرداری ها اذعان کرد : زمانی دولت به شهرداری ها در اداره امور کمک مالی میکرد ولی متاسفانه یکسالی است که کمک های مالی دولت به شهرداری ها قطع شده و شهرداری با درآمد های که خود بدست می آورند هزینه‌های جاری خود را تامین میکنند .
وی سهم شهرداری ها از جرائم راهنمای و رانندگی را ۴۲ درصد از ۷۰ درصد عنوان کرد و تاکید کرد: علی رغم اینکه سهم شهرداری زنجان از جرائم راهنمای و رانندگی در سال قبل بیش از ۵ میلیارد تومان بود ولی متاسفانه کمتر از پانصد میلیون تومان از این مبلغ به حساب شهرداری واریز شده است.
شهردار زنجان در ادامه به عدم پرداخت عوارض از سوی مردم به شهرداری اشاره کرد و افزود : علی رغم اینکه سال گذشته تبلیغات گسترده ای در سطح شهر و جوایز مختلفی برای پرداخت عوارض انجام شد تنها ۲۵ درصد از مردم عوارض خود را پرداخت کردند و این نشان دهنده این مساله است که ۷۵ درصد از مردم نه تنها عوارض پرداخت نمیکنند بلکه به شهرداری مراجعه نمی کنند.
معصومی وضعیت بدهی های شهرداری زنجان از سال ۸۲ به بیمه تامین اجتماعی را ۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت : در یکسال گذشته که پست شهرداری زنجان را تحویل گرفتم تمام بدهی های شهرداری به ادارات و نهادهای مختلف تسویه شده و هم اکنون شهرداری زنجان ماهانه ۸۰۰ میلیون تومان اقساط تلنبار شده از سالهای قبل را به ادارات پرداخت میکند.

معصومی با بیان اینکه زمان تحویل پست شهرداری زنجان ، پروژه های نیمه تمام بسیاری در سطح شهر وجود داشت ، خاطر نشان کرد: هم اکنون بسیاری از این پروژه ها به بهره برداری کامل رسیده است و مردم از وجود آنها استفاده می کنند
وی بااشاره به احداث پارک بانوان غرب تصریح کرد : پارک بانوان غرب را با ده درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم که هم اکنون این پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

 

برآورد اولیه طرح سبزه میدان ۵۰ میلیارد تومان

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر زنجان برگزاری نشست مشترک با اعضای مجمع مشورتی استان را به فال نیک گرفت و تاکید کرد : برگزاری نشست های اینچنینی ادامه داشته باشد.
اسماعیل دویران با اشاره به ۸ محور کاری اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، اتمام پروژه های نیمه تمام را از اولویت های اصلی شورای دوره پنجم شهر زنجان عنوان کرد و گفت: هم اکنون مهمترین پروژه های نیمه تمام مثل پل سیدالشهدا و محور زیبنبه عربی به سرانجام رسیده و پروژه های دیگری مثل طرح سبزه میدان در مسیر درست خود قرار گرفته اند.
وی برآورد اولیه طرح سبزه میدان را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این طرح در کمیسیون ماده ۵ تایید و به تصویب رسید و در صورت ابلاغ از سوی کمیسیون عالی شهرسازی طرف ۱۵ روز آینده تا ۲۲ بهمن پیمانکار پروژه را تعیین تکلیف خواهیم کرد .
در ادامه رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان از اصلاح خطوط اتوبوس رانی زنجان خبر داد و گفت : همچنین آبان ماه خطوط ویژه تاکسی در زنجان فعال می‌شود

 

آرامش به هسته مرکزی شهر بازگردد

حمید رضا حمیدی اجرای پروژه پیاده راه سبزه میدان را یکی از یادگاری‌های شورای شهر زنجان برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت:باید کاری کنیم آرامش به هسته مرکزی شهر بازگردد و مردم دوباره بافت فرسوده را برای سکونت گاه‌های خود انتخاب کنند.
وی با اشاره به جلسات تخصصی خود با مردم ، کارشناسان و صاحب نظران در اجرای پروژه پیاده راه سبزه میدان تاکید کرد: تلاش میکنیم وسائط نقلیه عمومی در کمترین زمان ممکن به هسته مرکزی شهر برسند .

 

مهم‌ترین آفت فعلی کشور عدم نظارت است

در خاتمه رییس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر زنجان شهردار زنجان را فردی موفق و کاری دانست که در کنار اعضای شورای شهر تلاش میکند به مردم شهر خدمت کند .
احمد نصیری مهمترین آفت فعلی کشور را عدم نظارت دانست و تصریح کرد : چون درآمد شهرداری از جیب مردم تامین می شود باید برای هزینه کرد آن دقت و وسواس به خرج داد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چرا کشورها از بحران‌های اقتصادی درس نمی‌گیرند؟
خبر قبلی
رشد ۶ درصدی ویزیت پزشکان تامین اجتماعی در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست