۲۶ هزار و ۸۴۰ خانواده از خدمات بهزیستی استان زنجان استفاده می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پوشش خدمات بهزیستی در استان زنجان، گفت:۲۶ هزار و ۸۴۰ خانواده از خدمات بهزیستی استان زنجان استفاده می‌کنند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمد محمدی قیداری ظهر سه شنبه در جشن بزرگ معلولان، با بیان اینکه بهزیستی رویکرد پیشگیری از معلولیت‌ها را در دستور کار خود قرار دارد، اظهار کرد: ۹۹۴ دانش‌آموز و ۲۲۵ دانشجوی معلول از خدمات توان‌بخشی و تأمین هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند هستند و ۲۲۰ نفر نیز خدمات ویزیت در منزل دریافت می‌کنند.

وی از ثبت اطلاعات ۲۰ هزار و ۲۳۹ معلول در بهزیستی استان زنجان خبر داد و افزود: ثبت اطلاعات ۲۰ هزار و ۲۳۹ معلول در بهزیستی استان زنجان  صورت گرفته است؛ در استان ۳۰۹ معلول ضایعه نخاعی وجود دارد که علت بیش از ۵۰ درصد این معلولیت‌ها عدم رعایت ایمنی بوده که منجر به‌تصادف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به افزایش ۳.۵ برابری مستمری طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: شمار مستمری‌بگیران به ۱۴ هزار و ۶۷۸ نفر افزایش‌یافته که درمجموع ماهانه رقمی بالغ‌بر یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کنند.

ویبا تاکید بر اینکه باید موضوع پیشگیری در بروز معلولیت ها را مورد توجه جدی قرار داد، خاطرنشان کرد:۵۰ درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است. در قانون برنامه ششم توسعه در خصوص انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج موارد پیش‌بینی و تدوین‌شده که متأسفانه اجرایی نشده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تعرض خودروها به پیاده رو…!
خبر قبلی
وحدت، همدلی و نگاه فرابخشی مدیران و مسئولان نیاز مبرم امروز کشور است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست