۱۰۰۰ شغل در شهرک های صنعتی ظریفان و نیکان زنجان ایجاد می‌شود

۱۰۰۰ شغل در شهرک های صنعتی ظریفان و نیکان زنجان ایجاد می‌شود

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی صنایع دستی ظریفان و نیکان، برای یک هزار نفر، شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان؛ یحیی رحمتی در سومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در خصوص پتانسیل های این دو شهرک تخصصی صنایع دستی زنجان، اظهار کرد: شهرک صنعتی صنایع دستی ظریفان، دارای ۱۰۳ غرفه است که در هر غرفه برای ۴ نفر و در مجموع با احتساب نواحی خدماتی و رفاهی، برای بیش از ۴۶۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
رحمتی با بیان اینکه در شهرک صنعتی نیکان نیز برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و می‌توان گفت در صورت به بهره برداری رسیدن این دو شهرک تخصصی در استان، در مجموع برای یک هزار نفر، شغل ایجاد می‌شود، افزود: این دو شهرک که با همکاری شرکت شهرک‌ های صنعتی و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور احداث می‌شوند، می‌توانند به یک الگو و مدل اجرایی بسیار مناسب در کشور تبدیل گردند.
وی به برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان های استان با کمک فرمانداران اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره ‌های گیلاس و سیر در طارم، انگور در ابهر و ترش و شیرین در خرم‌دره، نمونه‌هایی از این جشنواره‌ها هستند که به خوبی در این شهرستان ها و با کمک و همکاری فرمانداران این مناطق برگزار شد.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان، گفت: جشنواره بین‌المللی غذای «اکو» که به‌ عنوان یکی از جشنواره‌های اصلی در جشنواره جهانی غذا ثبت شده است، با حضور ۱۴ کشور در اردیبهشت ‌ماه امسال و همچنین جشنواره روستا با کمک مسئولین استان، برای اولین بار برگزار شد و قرار است این جشنواره از سال آینده با رویکردی جدید برگزار گردد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با بیان اینکه برگزاری برخی جشنواره ‌ها به دلایل مختلفی محقق نشد، ادامه داد: این جشنواره ها شامل جشنواره‌ گندم در خدابنده و زردآلو در ماهنشان بود که امیدواریم به زودی، شاهد برگزاری آنها باشیم. همچنین جشنواره جغور بغور در زنجان نیز به ‌دلایلی برگزار نشد. البته جشنواره شب یلدا مطابق سال های گذشته و با مشارکت شهرداری در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاهای هدف گردشگری استان، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در روستای شیت طارم که یک قطب گردشگری برای استان است، با توجه به اینکه این روستا فاقد اماکن رفاهی بود، ۵ مرکز اقامتی و ۵ خانه بوم ‌گردی راه‌اندازی شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان طارم به زیر کشت سیر رفت
خبر قبلی
برخی کارکنان شهرداری زنجان کاری برای انجام دادن، ندارند!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست