1. اجتماعی
  2. ۱۰۰۰ کودک زنجانی غربالگری اضطراب شدند

کد خبر: 3210

۱۰۰۰ کودک زنجانی غربالگری اضطراب شدند

 ۱۰۰۰ کودک زنجانی غربالگری اضطراب شدند

 

 

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب از ابتدای آبان ماه سالجاری، گفت: این طرح برای ۱۰۰۰ کودک گروه سنی ۵ تا ۶ ساله و با تکمیل پرسشنامه های مربوطه در کلیه مهدهای کودک برگزار شد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان ، رزاق منافی با بیان این مطلب، اظهار کرد: اضطراب جزو شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی است و بسیاری اوقات با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.
وی اظهار کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل نموده و یک زندگی طبیعی داشته باشند.
منافی هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان را شناسایی مشکلات گروه هدف و تلاش برای رفع آنها در دوران بزرگسالی عنوان نمود و گفت: اختلال اضطراب کودکی ، پدیده ای گذرا نبوده و در صورت عدم توجه و درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و شغلی در فرد می شود .
این مقام مسئول مکیدن انگشت ، ناخن جویدن،انگشت در بینی کردن وشب ادارای را از علائم اضطراب در دوران کودکی برشمرد و خاطر نشان کرد: این مهم می تواند در بزرگسالی به شکل پرخاشگری ، بدزبانی ، اذیت کردن دیگران ، دروغ گفتن و نداشتن اعتماد به دیگران جلوه نماید.
وی گفت : در این راستا برنامه غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال با هدف کمک به والدین برای توجه به نشانه های اضطرابی کودکان و درمان این اختلال توسط بهزیستی زنجان برگزار می گردد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۶میلیارد تومان معافیت مالیاتی در استان زنجان محقق شد
خبر قبلی
دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست