شرق و غرب در هشت سال دفاع مقدس مقابل انقلاب اسلامی ایستاد

شرق و غرب در هشت سال دفاع مقدس مقابل انقلاب اسلامی ایستاد

فتح خرمشهر، فتح عقیده و پاسداری از انقلاب اسلامی بود

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت:شرق و غرب در هشت سال دفاع مقدس مقابل انقلاب اسلامی ایستاد.

فتح خرمشهر، فتح عقیده و پاسداری از انقلاب اسلامی بود.

 

به گزارش همدلی زنجان؛ حجت الاسلام علی خاتمی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده بی نظیر در تاریخ محسوب می شود، اظهار کرد: بی نظیری انقلاب اسلامی در تاریخ سیاسی دنیا مطرح بوده و انقلاب اسلامی ایران در انقلاب های ۱۵۰ سال اخیر همانند و شباهتی ندارد. فتح خرمشهر، فتح عقیده و پاسداری از انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نیز یک پدیده کم نظیر و مهم محسوب می شود، افزود: اصول و قواعدی در جنگ ها حاکم است که نیروهای مهاجم باید چندبرابر نیروهای مدافع باشند و این مصداقی بر هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود، چرا که تمامی دنیا از شرق و غرب در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند تا این انقلاب را شکست دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان فتح خرمشهر را نیز یک پدیده مهم و قابل توجه در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و تاکید کرد: دشمن با ۴۸ یگان، چندین تیپ و لشکر و با آمادکی کامل تجهیزات به کشورمان حمله کرد و نخستین هدف آن ها نیز اشغال خرمشهر بود.

وی به بکارگیری تجهیزاتی دشمن برای حمله به ایران و اشغال خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: با ۸۰۰ قبضه توپ، ۵ هزار و ۴۰۰ تانک، ۴۰۰ توپ ضد هوایی، ۳۶۶ فروند هواپیمای جنگی، ۴۰۰ هلی کوپتر به کشور حمله کردند و بهانه هایی برای حمله خود داشتند که در واقع هدف اصلی آن ها شکست انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه خرمشهر ۱۹ ماه در اشغال عراق قرار داشت، افزود: مقاومت رزمندگان اسلام در این شهر ستودنی بود و این شهر بعد از اشغال برای دشمن بسیار مهم بود چرا که صدام در سخنانی مدعی شد که اگرخرمشهر را ایران آزاد کند کلید بصره را به ایرانی ها خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ایثار و فداکارای رزمندگان اسلام را موجب آزادی خرمشهر عنوان کرد و گفت: رهبری حضرت امام و جانفشانی رزمندگان اسلام موجب شکست دشمن و خرمشهر آزاد شد که سه روز بعد از آزادی خرمشهر رسانه های دنیا در سکوت خبری بودند.

وی با بیان اینکه نباید افتخارات دیروز فراموش شود، یادآور شد: نسل سوم و چهارم انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور نداشته و خاطره ای از آن شرایط زمانی ندارد. باید افتخارات کشور را برای این نسل تبیین کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آزاد‌سازی خرمشهر یک پدیده مافوق طبیعی بود
خبر قبلی
پروژه طرح جامع نورپردازی شهر زنجان در حال انجام است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست