1. اخبار شهرستان
  2. نخستین درخت کنده کاری شده در زنجان رونمایی شد

کد خبر: 10944

نخستین درخت کنده کاری شده در زنجان رونمایی شد

همزمان با اولین شب ماه محرم نخستین درخت کنده کاری شده در پارک حسینیه اعظم زنجان توسط رییس سازمان فرهنگی شهرداری رونمایی شد.

به گزارش “همدلی زنجان”؛ مریم شعبانی در آیین رونمایی از اولین درخت کنده کاری شده درپارک حسینیه اعظم که به علت خشک شدن در آستانه قطع شدن بود چنین گفت: این درخت دارای قدمت بالایی است وحکاکی بر روی آن شش ماه به طول انجامید،که تقدیم هنرمندان و شهروندان می گردد.

وی در خصوص مشخصات این طرح عنوان کرد: اثر خلق شده با نام ضریح توسط هنرمند کنده کار زنجانی و با حمایت سازمان فرهنگی شهرداری صورت گرفت، در این کار زائری دست توسل به سمت ضریح بلند کرده وکبوترانی که در حال پرواز به سمت گنبد حسینه اعظم هستند، نشان از قداست و توسل مردم زنجان به این مکان مقدس دارد در واقع این اثر ،حس و حال مردمان پایتخت شور و شعور حسینی را بازگو میکند.
وی باعنوان این مطلب که سخن درباره آثار وجودی درخت زیاد است ادامه داد و افزود: توجه به درخت ازمنظرهای مختلف قابل بررسی است، سازمانها و نهادهای متولی در خصوص حفظ منابع طبیعی اقدامات مختلفی را انجام میدهند سازمان فرهنگی شهرداری نیز در جهت ترویج فرهنگ نگهداری از درخت و مزایایی که درختان بعد از خشک شدن می توانند داشته باشند، اقدام به ایجاد اثر هنری بر روی درختان کرده، تادرمسیر ایجاد نگرش و دیدگاه های جدید قدم بردارد .

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: باوجود هنرمندان خلاق و بومی درختان خشکیده سطح شهر شناسایی شده، و با بکار گیری هنر در جهت تاثیرگذاری های فرهنگی وایجاد یک تابلو تجسمی حجمی، تلاش می کنیم زیبایی این درختان را دوچندان کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیکر جوان ۲۴ ساله زنجانی از سد حسن ابدال بیرون کشیده شد
خبر قبلی
در انتخابات به کسی رای دهیم که بدهکار این و آن نباشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست