1. اخبار استان
  2. تعریف ۱۱۸۴ میلیارد ریال پروژه گردشگری در استان زنجان

کد خبر: 2308

تعریف ۱۱۸۴ میلیارد ریال پروژه گردشگری در استان زنجان

 

۱۱۸۴ میلیارد ریال پروژه گردشگری در استان زنجان

 ۷۰۲ فرصت شغلی برای طرح‌های گردشگری استان زنجان

 

 

 

 

 

حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی یکی از حوزه های مهم و اثرگذار در استان زنجان محسوب می شود که تاکنون استفاده حداکثری برای تبلور اقتصادی آن صورت نگرفته اما گام های مهمی در سال گذشته برای آن برداشته شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان، امروزه سخن گفتن از اهمیت اقتصادی حوزه گردشگری و بخش های مرتبط با آن موضوعی تکراری اما بسبار پراهمیت است، چرا که هر چند بارهای اهمیت آن تشریح شده و عملا شاهد توسعه عملی آن و ایجاد ارزش افزوده و فواید بخش اشتغال آن در استان به صورت محسوس نبوده ایم.

هرچند این مهم محقق نشده اما اقدامات توسعه ای و زیرساختی چشم گیری برای توسعه گردشگری زنجان برنامه ریزی شده که تعریف جشنواره های مهمی همچون غذای اکو-جاده ابریشم، آش و روستا توانسته نام زنجان را به عنوان شهر جشنواره ها مطرح کرده و زمینه مساعدی برای جهش گردشگری آن فراهم کند.

تحقق اهداف توسعه ای گردشگری زنجان نیازمند زیرساخت های زیادی است که تشریح این زیرساخت ها نیازمند فرصت و مجال دیگری است که به آن خواهیم پرداخت. اما گزارش های اقتصادی استان در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گویای این واقعیت است که یک هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال پروژه با اشتغالزایی ۷۰۲ نفری در شهرستان های مختلف استان تعریف شده که اعداد و ارقام قابل توجهی است.

تحقق این پروژه ها و تاثیرات آن بر ایجاد بستر مناسب گردشگری استان می تواند بسیار راهگشا باشد.

طرح های در دست اجرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سه ماهه ۹۶ در شهرستان ایجرود شامل؛ طرح سفره خانه سنتی در شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی و سرمایه گذاری ۳ میلیارد ریالی که دارای سه نفر اشتغالزایی است. مجتمع خدمات رفاهی بین راهی ایجرود با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی که دارای ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۱۵ نفری است. مجموعه اقامتی پذیرایی سپیده و برادران ایجرود با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری که برای ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 

 

شهرستان زنجان

 

این پروژه ها در شهرستان زنجان شامل؛ اقامتگاه بوم گردی شهرستان زنجان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری که ۱۱ نفر اشتغالزایی دارد. مجوز ایجاد شهرک تخصصی صنایع دستی در شهرستان زنجان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی که ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی داشته و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت. تمدید موافقت اصولی اویه واحد پذیرایی میان راهی شهرستان زنجان با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی که ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۵ نفر اشتغالزایی پیش بینی شده آن است.

مجتمع رفاهی و گردشگری الماس غرب که صدور موافت اصولی اولیه خود را گرفته و ۵ درصد میزان پیشرفت فیزیکی آن بوده که ۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۵ نفر پیش بینی فرصت اشتغال آن بوده است. مجموعه تفریحی-پذیرایی و اقامتی شهرستان زنجان بدون پیشرفت فیزیکی تمدید موافقت اصولی داشته که ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری آن و ۲۰ نفر میزان پیش بینی اشتغال آن بوده است.

مجموعه اقامتی-پزیرایی گلشهر زنجان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارای ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بوده که ۲۰ نفر میزان اشتغالزایی آن خواهد بود. هتل ۵ ستاره شهر زنجان بدون پیشرفت فیزیکی بوده و ۴۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری آن با ۵۰ نفر اشتغالزایی است که دارای صدور موافت اصولی اولیه است. همین شرایط برای مجتمع خدمات-رفاهی بین راهی زنجان با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۵۰ نفر اشتغالزایی است.

 

شهرستان طارم

مجتمع گردشگری شهرستان طارم دارای تمدید موافقت اصولی اولیه بدون پیشرفت فیزیکی با ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۴ نفر فرصت اشتغالزایی است. مجموعه اقامتی-پزیرایی پدر خوب در طارم با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری دارای هفت نفر اشتغالزایی خواهد بود. خانه گردشگری شهرستان طارم نیز با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارای ۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۵ نفر پیش بینی ایجاد اشتغال است.

 

شهرستان ابهر

مجتمع خدماتی بین راهی میلاد ابهر نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارای ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ۴۰ نفری است. مجموعه گردشگری باران در خرم دره با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری دارای ۳۲ نفر اشتغالزایی خواهد بود.

مجتمع خدماتی، رفاهی شهید حمزه ای ماهنشان نیز دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد بود که دارای موافقت اصولی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مه آلودی محورهای استان زنجان
خبر قبلی
الگوی مدیریت جهادی در دانشگاهی از جنس ایمان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست